پیگیری علت فوت مهسا امینی در مجلس به جریان افتاد


پیگیری علت فوت مهسا امینی در مجلس به جریان افتاد

چهار روز از فوت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله که به گفته پلیس در مراکز آموزش‌ این نهاد دچار حادثه قلبی شده می‌گذرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی درگذشت مهسا امینی موجی از اعراضات در شهرها و فضای مجازی به راه افتاد. علت اعتراض‌ها به نحوه برخورد گشت ارشاد با خانم‌ها در رابطه با حجاب برمی‌گردد.

به نقل از ایرنا، علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با اشاره به دستور رئیس مجلس به این کمیسیون مبنی بر پیگیری فوت مهسا امینی، گفت: کمیسیون شوراها امروز نشستی با نمایندگان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی و نهادهای مرتبط داشت تا علل فوت خانم امینی را بررسی کند.

حدادی افزود: در این نشست ماجرای فوت خانم امینی و شواهد و قرائن اولیه مورد بررسی قرار گرفته شد و کمیسیون شوراها منتظر است تا نظر نهایی پزشکی قانونی به مجلس ارائه شود.

وی گفت: فعلا زود است تا درباره فوت مرحومه امینی صحبت شود و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا به درستی مشخص شود که علت فوت وی چه بوده است و تا مشخص شدن ماجرا مجلس پیگیر خواهد بود و گزارش نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین فارغ از فراجا و پزشکی قانونی از نهادهای مرتبط هم درخواست ارائه گزارش کرده‌ایم تا کاملا مشخص شود که علل فوت چه بوده است و اگر قصوری در این ماجرا پیش آمده باشد با آن برخورد خواهد شد.

همچنین محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور ساعاتی پیش در این رابطه گفت: گزارشات از سوی بخش‌های مختلف به کمیته واصل و با حضور کارشناسان در حال بررسی است و پس از تکمیل روند بررسی‌ها گزارش نهایی به هیئت‌رئیسه مجلس و صحن تقدیم می‌شود و در صورت صلاح دید نیز افراد و نمایندگان سازمان‌های مرتبط به کمیته دعوت خواهند شد.

جوکار یادآور شد: سه نفر از نمایندگان مجلس، کارشناسان حقوقی و قضایی و دو کارشناس حوزه نظارت از اعضای این کمیته هستند و در جلسات مختلف نیز مسئولین مختلف انتظامی برای ارائه توضیحات و مستندات حضور خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟