ائتلاف متجاوز 213 بار آتش بس در یمن را نقض کرد


ائتلاف متجاوز 213 بار آتش بس در یمن را نقض کرد

یک منبع نظامی یمن از ۲۱۳ مورد نقض آتش بس انسانی و نظامی توسط نیرو‌های متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

یک منبع نظامی یمن از ۲۱۳ مورد نقض آتش بس انسانی و نظامی توسط نیرو‌های متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

شبکه المسیره به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۳ بار آتش بس بشردوستانه و نظامی را در یمن نقض کردند.

ائتلاف سعودی با انجام پرواز‌های جاسوسی بر فراز استان‌های مأرب، جیزان، تعز، جوف، صعده، الحدیده، ضالع، البیضاء، حجه، نجران و محور‌های عملیاتی مرزی آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کردند.

آتش بس یمن که از ابتدای ماه رمضان به درخواست سازمان ملل و با شرایطی از سوی دولت نجات ملی یمن برقرار شده است، بار‌ها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد برای تمدید دوباره آن، در نهایت حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای از تمدید مجدد آتش بس یمن با میانجیگری سازمان ملل خبر داد. در بیانیه گروندبرگ آمده است که طرف‌های درگیر پیشنهاد سازمان ملل را برای تمدید آتش بس در یمن با همان شروط قبلی برای دو ماه دیگر پذیرفتند.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است. محمد علی الحوثی نیز با اشاره به نقض آتش بس یمن از سوی ائتلاف سعودی تاکید کرد آتش بس تا ابد ادامه نخواهد داشت، مگر با پیروزی مردم یمن ورفع کامل محاصره و توقف حملات ائتلاف سعودی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق