پوشش ویژه ترافیکی در اصفهان در سال تحصیلی جدید


پوشش ویژه ترافیکی در اصفهان در سال تحصیلی جدید

اصفهان- رئیس پلیس راهور استان اصفهان از پوشش ویژه ترافیکی معابر و مسیرهای پرتردد و اصلی کلانشهر اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به آماده باش پلیس راهور و اجرای طرح ترافیکی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در راستای تسهیل در عبور و مرور و ارتقا ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پوشش ترافیکی معابر به ویژه معابر پرتردد و اصلی را برای تأمین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و حاشیه خیابان‌ها، افزود: در این طرح همچنین دانش‌آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیا آشنا می‌شوند ضمن اینکه آموزش مجازی قوانین و مقررات رانندگی با استفاده از بسترهای دراختیار آموزش و پرورش امری ضروری است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان بر لزوم ساماندهی سرویس مدارس در اسرع وقت تاکید کرد و گفت: از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز براساس قانون جلوگیری می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه رانندگان سرویس‌های مدارس باید ظرفیت مندرج در کارت خودرو را برای حمل و نقل دانش آموزان رعایت کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان مراقب دانش آموزان به ویژه بچه‌های ابتدایی باشند و به فرمان پلیس مدرسه و همیاران پلیس توجه کنند.

وی همچنین به راه اندازی پلیس مدرسه با کمک مدیران مدارس درسال تحصیلی جدید اشاره و اضافه کرد: گذرگاه‌های عابر پیاده و معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری اصفهان ساماندهی و ایمن می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویس مدارس را که فاقد مجوز در امر جابجایی دانش‌آموزان هستند، به عنوان سرویس مدرسه فرزند خود انتخاب نکنند.

سرهنگ محمدی افزود: خانواده‌ها تا حد امکان از سرویس مدارس به جای استفاده از خودروی شخصی برای حمل و نقل فرزندان استفاده کنند و در غیر این‌صورت در روزهای اولیه، زمان حرکت خودرو از منزل تا مقصد را مدیریت کنند و کمی زودتر از منزل خارج شوند.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس‌ها و والدین از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌ها در حیاط مدارس نسبت به سوار و پیاده کردن دانش آموزان اقدام کنند تا از بار ترافیک در حاشیه مدارس حاشیه معابر و خطرات ناشی از آن جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه