تصاویر لور رفته از GALAX RTX 4090؛ غولی بزرگ و قدرتمند


تصاویر لور رفته از GALAX RTX 4090؛ غولی بزرگ و قدرتمند

شرکت‌های فعال در زمینه تولید کارت‌های گرافیکی در حال طراحی و ساخت کارت‌های سفارشی بر اساس نسل جدید گرافیک‌های انویدیا هستند و طبق معمول می‌توانیم منتظر لورفتن طرح‌های این شرکت‌ها باشیم. جدیدترین طرح لو رفته متعلق به شرکت GALAX و کارت گرافیک...

شرکت‌های فعال در زمینه تولید کارت‌های گرافیکی در حال طراحی و ساخت کارت‌های سفارشی بر اساس نسل جدید گرافیک‌های انویدیا هستند و طبق معمول می‌توانیم منتظر لورفتن طرح‌های این شرکت‌ها باشیم. جدیدترین طرح لو رفته متعلق به شرکت GALAX و کارت گرافیک RTX 4090 است. در ادامه با ما در شهر سخت‌افزار همراه باشید تا با این کارت بیشتر آشنا شویم.

طرح لو رفته از مدل Geforce RTX 4090 انویدیا است که قرار است توسط GALAX تولید شود البته این برند در بعضی از کشورها با نام KFA2 نیز به فروش می‌رسد. همان‌طور که از تصاویر هم مشخص است این کارت یک کارت با طراحی سفارشی است و عملکردی فراتر از نسخه رفرنس خواهد داشت.

بنا بر تصاویر می‌توان انتظار داشت که این کارت گرافیک فضایی به‌اندازه چهار اسلات را اشغال کند و شیوه قرارگیری فن‌ها به صورتی است که فن سوم و چهارم روبروی یکدیگر یکی در روی کارت و دیگری در زیر کارت قرار میگیرند تا جریان‌ها را از سمتی وارد کارت و از سمت دیگر خارج کنند.

تصاویر لور رفته از GALAX RTX 4090؛ غولی بزرگ و قدرتمند

همان‌طور که می‌بینید در این تصاویر لو رفته خبری از نام مدل بر روی جعبه نمی‌باشد؛ اما بنا بر مدل‌های قدیمی تولید شده توسط این شرکت می‌دانیم که تنها سری SG به یک فن اضافه برای نصب بر روی بخش پشتی کارت مجهز هستند. پس می‌توان با قاطعیت بیشتری گفت که این کارت نیز متعلق به همین سری خواهد بود.

این فن اضافه طراحی این کارت را بسیار حجیم کرده هرچند بنا بر شایعات موجود کارت‌های نسل جدید انویدیا به پورت NVLink مجهز نخواهند بود و قابلیت SLI نیز به‌احتمال زیاد به طور کامل کنار گذاشته خواهد شد پس عملاً حجیم شدن کارت نمی‌تواند مشکل عمده‌ای برای کاربران ایجاد کند. نکته قابل‌توجه دیگر وردی منبع تغذیه این کارت است که نیاز به یک اتصال 12+4 پین یا 12VHPWR برای برق مصرفی خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی