جلوگیری از بیکار شدن بیش از 18 هزار نفر در کرمان


جلوگیری از بیکار شدن بیش از 18 هزار نفر در کرمان

به گزارش خبرگزاری صداو سیما حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری استان کرمان درباره فعالیت ها و اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در سال گذشته بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشکیل ۱۵۷ پرونده در دبیرخانه...

به گزارش خبرگزاری صداو سیما حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری استان کرمان درباره فعالیت ها و اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: در سال گذشته بر مبنای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن تشکیل ۱۵۷ پرونده در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و برگزاری ۳۷ جلسه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی، از بیکار شدن ۵ هزار و ۲۷۰ کارگر جلوگیری و زمینه اشتغال ۵۷۰ نیروی کار جدید نیز فراهم شده است.

وی افزود: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن برنامه ها و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، از مهر ماه سال ۱۳۹۷ تاکنون ۴۹۵ پرونده در دبیر خانه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی جهت پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان و کشور تشکیل و با تلاش ها و پیگیری های بعمل آمده و حمایت های دستگاه قضایی استان از بیکاری بالغ بر ۱۸ هزارو ۵۰۰ نفر نیروی متخصص و کارگر در استان جلوگیری بعمل آمده است.

رئیس دادگستری استان کرمان ادامه داد: در بررسی گزارش عملکرد ستادهای استانی کشور ، ستاد استانی اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان حائز رتبه برتر شده است.

جلوگیری از بیکار شدن بیش از 18 هزار نفر در کرمان

وی با اشاره به بازدید خود از معدن خمرود تصریح کرد: استخراج معدن خمرود شروع نشده تا فولاد زرند ایرانیان قراردادی را تنظیم کرده و قرار بوده در سال ۹۷ به استخراج برسد و حق دولت را بدهد و حق خود را هم برداشت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه با واقعیت‌هایی در کشور مواجه هستیم که مشکلاتی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده، ادامه داد: دلایل و عاملی که موجب شده این شرکت نتوانسته این پروژه را به بهرده‌برداری برساند برای همه ما روشن است هرچند روی کاغذ نباشد و وضعیت کشور و تحریم‌هایی که بر علیه کشور وضع شده ازجمله این مسائل است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرایط کشور و تحریم و وضعیت اقتصاد را در داخل کشور می‌بینیم و قیمت دلار در زمان انعقاد قرارداد فولاد ایرانیان و قیمت امروز دلار هم مشخص است بنایران تعهداتی که باید انجام می‌دادند را به‌علت تحریم انجام نداده‌اند و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز حفاری تامین نشده و این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به عواملی که در خارج اختیار پیمانکار اتفاق افتاده است، تصریح کرد: فولاد ایرانیان اعلام کرده در داخل کشور ظرفیت‌های داخلی را بررسی کرده‌ایم و طی دو سال می‌توانیم با امکانات و ماشین‌آلات داخلی به بهره‌برداری برسانیم و دنبال فرصت هستند.

وی گفت: آیا این فرصت به نفع منافع کشور هست یا خیر، با توضیحاتی که داده شده است به نفع ملی و دولت است که فرصت به شرکت فولاد ایرانیان داده شود، زیرا حق دولت و شرکت زیر زمین قرار دارد و حقی هنوز ضایع نشده است، زیرا معدن خمرود هنوز به بهره‌برداری نرسیده و فقط به تاخیر افتاده است و دولت به قیمت روز می‌تواند حق خودش را بفروشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اگر بر خلع ید شرکت فولاد ایرانیان زرند اصرار کنیم، منافع دولت دیگر تامین نمی‌شود و متضرر هم می‌شود، بنابراین در ستاد استانی اجرای کلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی استان کرمان مجوز به ایمیدرو می‌دهیم تا وارد مذاکره جدید با پیمانکار فولاد ایرانیان شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: همچنین این را مصوب می‌کنیم که پیمانکار تعهد دهد، کار را در جدول زمانبدی مورد تایید به نتیجه برساند و اگر به تعهد خود عمل نکردند باید ضرر دولت را جبران کنند و پاسخگو باشند.

جلوگیری از بیکار شدن بیش از 18 هزار نفر در کرمان

دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۰، ۳۷ جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی برگزار کرده است که در این جلسات ۲۱۹ مصوبه برای حمایت از واحد های تولیدی ابلاغ شده است و به پرونده ۱۵۷ واحد رسیدگی شده است.

همچنین در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱، ۲۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تشکیل شده است که در این جلسات، ۸۱ مصوبه ابلاغ و به پرونده ۶۵ واحد تولیدی رسیدگی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق