همه پرسی در دونباس برای بازگرداندن عدالت تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است


همه پرسی در دونباس برای بازگرداندن عدالت تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه معتقد است که همه پرسی در دونباس نه تنها برای محافظت سیستمی از ساکنان جمهوری لوهانسک و دونتسک، و سایر مناطق آزاد شده، بلکه برای بازگرداندن عدالت تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه معتقد است که همه پرسی در دونباس نه تنها برای محافظت سیستمی از ساکنان جمهوری لوهانسک و دونتسک، و سایر مناطق آزاد شده، بلکه برای بازگرداندن عدالت تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدودوف در ادامه افزود: " "برگزاری رفراندوم به طور کامل بردار توسعه روسیه را برای چندین دهه تغییر می دهند و نه تنها کشور ما را. زیرا پس از انجام آن و پیوستن مناطق جدید به روسیه، دگرگونی ژئوپلیتیکی در جهان غیرقابل برگشت خواهد بود. تجاوز به خاک روسیه یک اقدام محسوب خواهد شد. جنایتی که ارتکاب آن به شما امکان می دهد از تمام نیروهای دفاع شخصی استفاده کنید. "اما نته ئیگری که آن هم مهم است این است که پس از اصلاحات قانون اساسی کشور ما، هیچ یک از رهبران آینده روسیه و حتی یک مقام واحد قادر نخواهد بود این تصمیم را لغو کند. به همین دلیل است که این همه پرسی در کی‌یف و غرب با ترس فراوان مواجه می شود. همانا به همین دلیل باید برگزار شود".
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی