پرداخت بدهی 6 هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دولت قبل به شهرداری‌ها


پرداخت بدهی 6 هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی دولت قبل به شهرداری‌ها

به گزارش شانا به نقل از شرکت مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا دانشی روز دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در دیدار با آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب حدود ۶ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی مربوط به...

به گزارش شانا به نقل از شرکت مناطق نفتخیز جنوب، علیرضا دانشی روز دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در دیدار با آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب حدود ۶ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی مربوط به سال‌های ۹۴ تا ۹۶ را به شهرداری‌ها پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، تدوین دستورعمل اجرای عوارض آلایندگی از اهرم‌های کنترل و پیشگیری از وقوع آلودگی محیط زیست است که به‌منظور ایجاد وحدت رویه و اعمال مدیریت یکپارچه در اجرای قانون عوارض آلایندگی به ادارات کل محیط زیست استان‌ها برای اجرا ابلاغ شده است.

از نیمه دوم سال ۸۷، قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده است، بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی که آلاینده محیط زیست محسوب می‌شوند و استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، مشمول این قانون می‌شوند. بنا بر تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست افزون بر عوارض متعلقه، مشمول پرداخت یک درصد از قیمت فروش به‌عنوان عوارض آلایندگی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها