مراجعه بیش از 352 هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور


مراجعه بیش از 352 هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، یعقوب سلیمانی با اشاره به خدمات امداد و نجات به زائرین اربعین حسینی (ع) از یکم لغایت ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ گفت: از ابتدای شهریورماه تاکنون ۲۳۲ هزار و ۱۹۴ نفر در چادر‌ها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده...

مراجعه بیش از 352 هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، یعقوب سلیمانی با اشاره به خدمات امداد و نجات به زائرین اربعین حسینی (ع) از یکم لغایت ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ گفت: از ابتدای شهریورماه تاکنون ۲۳۲ هزار و ۱۹۴ نفر در چادر‌ها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده شده‌اند.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد که از مجموع زائران خدمات گیرنده از جمعیت هلال‌احمر، ۶۳ هزار و ۳۰۴ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۵۵ هزار و ۴۵۰ نفر از خدمات تست قند و فشارخون بهره‌مند شده و ۱۷۰۸ زائر بیمار و یا حادثه‌دیده نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
سلیمانی افزود: در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۴۰ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۴۱۰۰ اسپری ضدعفونی کننده، ۱۵۶ هزار و ۳۳۵ بطری آب معدنی، ۳۹ هزار و ۱۱۰ قرص نان، ۹۶۰ قوطی کنسروجات و ۱۵۵۵ بسته غذایی میان زائران مراجعه کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است. همچنین ۷۷ هزار و ۸۰۰ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۵۱ هزار و ۵۰۰ مورد آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...