استاندار همدان ادعا کرد: آب تالوار سالم است


استاندار همدان ادعا کرد: آب تالوار سالم است

ایسنا: استاندار همدان از سلامت آب تالوار براساس نتایج آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر خبر داد. علیرضا قاسمی‌فرزاد در بیست و دومین نشست اعضای شورای تأمین آب استان همدان، در رابطه با وضعیت سلامت آب...

استاندار همدان ادعا کرد: آب تالوار سالم است

ایسنا: استاندار همدان از سلامت آب تالوار براساس نتایج آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر خبر داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در بیست و دومین نشست اعضای شورای تأمین آب استان همدان، در رابطه با وضعیت سلامت آب تالوار که قرار است به همدان منتقل شود، اظهار کرد: براساس آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی همدان و تهران، وزارت نیرو و چند دستگاه دیگر که ما مأمور کردیم، در مجموع نتیجه آزمایشات این است که نگرانی در این زمینه وجود ندارد و به جرأت اعلام می‌کنیم تصفیه خانه شهید بهشتی و تصفیه خانه مهاجران جزء تصفیه خانه‌های پیشرفته و مدرن ما هستند که می‌توانند همه آلودگی‌ها و فلزات سنگین را تصفیه و سلامت آب را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه خروجی آب، یک آب سالم، بهداشتی و باکیفیت خواهد بود که آزمایشات خروجی تصفیه خانه این موضوع را تصدیق خواهد کرد، افزود: براساس پیش بینی مدیران و کارشناسان وزارت نیرو، در صورت عدم بروز ایراد و اشکال فنی، طبق زمان بندی اعلامی در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان در ۶ مردادماه، برای بهره‌بردای از پروژه آبرسانی بلندمدت به همدان دو ماه فرصت تعیین شد که این طرح به زودی و پیش از فرارسیدن زمان تعیینی بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه با همیاری و مساعدت کشاورزان و مشارکت افرادی که نذر آب داشتند، تعداد قابل توجهی از چاه‌های کشاورزی در مدار آبرسانی به شهر همدان قرار گرفته است، گفت: خط بای‌پس(گذرگاه) این طرح به طول ۱۶ کیلومتر، مراحلی پایانی آزمایش را می‌گذراند و تا سه روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. با بهره برداری از این خط ۱۶ کیلومتری، میزان اعمال قطعی‌های شبکه آبرسانی همدان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه طرح آبرسانی بلندمدت از سد تالوار به همدان مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، مطرح کرد: مخازن ایستگاه‌های شماره یک و دو این طرح آبگیری شده است و پس از تأیید کارشناسان و مهندسان ناظر، خط مابین ایستگاه شماره دو و سه مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پیمانکار پیشین این طرح، ۱۷ کیلومتر از خط پایانی را سال‌های گذشته به صورت ناقص اجرا کرده و بدون انجام اتصالات در پنج نقطه، لوله ها را در زیرخاک مدفون کرده و به شکل ناقص تحویل داده بود. بخشی از تأخیر انتقال آب به همدان به خاطر همین اشکال بود که البته وزارت نیرو پیگیری‌های حقوقی خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته