تصمیم مقامات خرسون، دونتسک و لوهانسک برای برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه


تصمیم مقامات خرسون، دونتسک و لوهانسک برای برگزاری همه پرسی الحاق به روسیه

مقامات خرسون و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک تصمیم دارند برای الحاق به روسیه، همه پرسی عمومی برگزار کنند.

شبکه راپتلی روسیه به نقل از ریاست دولت محلی استان خرسون در جنوب اوکراین گزارش داد این استان تصمیم دارد تا یک همه پرسی عمومی را برای پیوستن به روسیه برگزار کند؛ همچنانکه مقامات دو جمهوری دونتسک و لوهانسک قصد برگزاری همه پرسی های مشابهی برای الحاق به روسیه را دارند.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد مقامات مستقر در منطقه خرسون اوکراین گفته اند تصمیم گرفته اند تا یک رفراندوم در خصوص پیوستن به روسیه برگزار کنند. بر اساس این گزارش، «ولادیمیر سالدو» رئیس منطقه خرسون که از سوی روسیه تعیین شده است، در یک پست تلگرامی اعلام کرده امیدوار است منطقه خرسون به بخشی از روسیه بدل شود. وی گفت: پیوستن به روسیه، منطقه ما را ایمن خواهد ساخت و یک پیروزی برای عدالت تاریخی خواهد بود.

او همچنین گفت: مطمئن هستم ریاست روسیه نتیجه این رفراندوم را خواهد پذیرفت. وی البته تاریخی را برای بزگراری این همه پرسی مشخص نکرد.

اظهارات وی در حالی بیان شده است که نیرو‌های روسیه کنترل ۹۵ درصد از منطقه خرسون در جنوب اوکراین را تحت کنترل خود دارند. کرملین بار‌ها گفته است این مسأله به مقامات خرسون و شهروندان این منطقه بستگی دارد.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد شورای مردمی جمهوری خلق لوهانسک تصمیم دارد تا یک همه پرسی را برای پیوستن این منطقه به روسیه در فاصله بین ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار کند.

همچنین قرار است تا یک همه پرسی در جمهوری خلف دونتسک در فاصله ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برگزار شود. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص برگزاری یک همه پرسی مردمی به منظور پیوستن دو جمهوری دونباس (دونتسک و لوهانسک) به روسیه گفت: اوضاع کنونی نشانگر تمایل مردم دونباس برای آن است که خود تصمیم گیر باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور