تحریم های بیشتر اروپا علیه روسیه بحران انرژی را گسترش می دهد


تحریم های بیشتر اروپا علیه روسیه بحران انرژی را گسترش می دهد

وزیر خارجه مجارستان می گوید وضع تحریم های بیشتر از سوی اروپا علیه روسیه، تنها به گسترش بحران انرژی در این قاره دامن می زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت مجارستان مخالفت خود را با وضع تحریم های جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد.

وزیر خارجه مجارستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا نباید به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه باشد، زیرا این کار تنها به تعمیق بحران عرضه انرژی در این قاره کمک می کند و به کشورهای اروپایی آسیب می‌زند.

«پیتر سیارتو» طی بیانیه اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید از رفتن به سمت بسته هشتم تحریم‌ها علیه روسیه دست بردارد و اقداماتی را که تنها به تشدید بحران عرضه انرژی در این قاره می شود را متوقف کند.

مجارستان، برخلاف اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، از همان آغاز جنگ در اوکراین، بی‌طرفی خود را حفظ و از ارسال تسلیحات به اوکراین یا روسیه، خودداری کرد. استدلال دولت «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان این است که ارسال تسلیحات، مجارستان را به رویارویی نظامی مستقیم با روسیه می‌کشاند و این در راستای منافع مجارستان نیست.

افزون بر این، مقامات مجارستان بارها اتحادیه اروپا را به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه مسکو هدف نقد قرار دادند و اصرار دارند که اقدامات تنبیهی علیه روسیه، بیشتر مانعی بر سر راه این اتحادیه ایجاد می‌کنند تا روسیه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق