سارقان با کمک هکرها، قفل تسلا مدل Y را در چند ثانیه باز می‌کنند


سارقان با کمک هکرها، قفل تسلا مدل Y را در چند ثانیه باز می‌کنند

به نظر می‌رسد سارقان همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای سرقت خودرو هستند و خودروهای الکتریکی تسلا یک مورد جذاب برای آن‌هاست. خرید خودرو هنوز کمی سخت است و خودروهای تسلا نیز به‌نسبت با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. مالکان این خودروها که فکر می‌کنند...

به نظر می‌رسد سارقان همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای سرقت خودرو هستند و خودروهای الکتریکی تسلا یک مورد جذاب برای آن‌هاست. خرید خودرو هنوز کمی سخت است و خودروهای تسلا نیز به‌نسبت با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. مالکان این خودروها که فکر می‌کنند تمام فناوری‌های جدید و سیستم‌های امنیتی که روی خودروهای امروزی نصب شده، سرقت خودرویشان را سخت و ناممکن می‌کند، سخت در اشتباه‌اند؛ حتی این فناوری‌های کامپیوتری و جدید راه‌هایی را به روی هکرها و متخصصان فناوری باز می‌کند تا از مهارت و توانایی خود استفاده کنند.

سارقان با کمک هکرها، قفل تسلا مدل Y را در چند ثانیه باز می‌کنند

ویدئویی که اخیراً توسط IOActive منتشر شده است، یک کلیپ کوتاه از دو سارق را نشان می‌دهد که یک تسلا مدل Y را می‌دزدند. هنگامی که مالک تسلا از ماشین خارج شد و شروع به دور شدن کرد، یک نفر باید نزدیک ماشین، آماده باز کردن قفل آن باشد و در همین حال، مجرم دیگر باید نزدیک به مالک تسلا راه برود تا به فاصله ۵ سانتی‌متری کارت کلید یا گوشی هوشمند آن برسد.

طبق مقاله مرتبط منتشر شده توسط Electrek، یک تیم تحقیقاتی امنیتی در IOActive توانستند سیستم NFC (سیستم ارتباطی برای ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی با فاصله ۴ سانتی‌متر یا کمتر) تسلا را معکوس کنند تا نشان دهند که حمله رله NFC می‌تواند در سرقت یک خودروی الکتریکی تسلا موفق باشد.

به‌طور خلاصه، IOActive از همان امواجی استفاده می‌کند که وسایل نقلیه تسلا برای برقراری ارتباط بین خودرو و کلیدها به آن نیاز دارند. سپس این شرکت از یک دستگاه Proxmark RDV4.0 استفاده می‌کند که می‌تواند ارتباطات NFC را از طریق بلوتوث و یا وای فای هک کند.
بسته به موقعیت، ممکن است برای سارق دشوار باشد که در فاصله ۵ سانتی‌متری کلید یا تلفن مالک تسلا قرار بگیرد. محققان تصور می‌کنند که هک ممکن است از فواصل دورتر انجام شود، اما هنوز آن را آزمایش و تأیید نکرده‌اند.

سارقان با کمک هکرها، قفل تسلا مدل Y را در چند ثانیه باز می‌کنند

روزانه خودروهای زیادی در دنیا دزدیده می‌شوند، اما خودروهای تسلا در قسمت‌های پایین لیست خودروهای سرقتی قرار می‌گیرند. هر تسلا دارای یک دوربین داخل کابین است و همچنین یک سیستم PIN to Drive وجود دارد که می‌توانید برای افزایش امنیت خودرویتان آن را فعال کنید. تسلا یک کد پین به مشتریان ارائه می‌دهد که به این معنی است که مالکین خودرو باید قبل از رانندگی با ماشین یک کد چهار رقمی وارد کنند تا خودرو شروع به حرکت کند، اما تعداد کمی از مالکین آن را فعال می‌کنند، ولی حتی اگر این پین‌ها هم فعال باشد بازهم سارقان می‌توانند به داخل خودرو دسترسی پیدا کند و هرگونه اشیاء قیمتی را که در داخل آن قرار دارد را بدزدند.

اکنون که تسلا از این آسیب‌پذیری مهم آگاه شده است، احتمالاً تدابیری می‌اندیشد تا امنیت این سیستم را افزایش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان