وضعیت نابسامان مهاجران در آمریکا / وقتی مساجد نیویورک مامن اصلی برای پناهجویان می شوند


وضعیت نابسامان مهاجران در آمریکا / وقتی مساجد نیویورک مامن اصلی برای پناهجویان می شوند

ده ها مهاجر آفریقایی پس از اینکه از تگزاس به شهر نیویورک منتقل شدند، در کلیساها و مساجد در شهر نیویورک پناه گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « africanews»، ده ها مهاجر آفریقایی پس از اینکه از تگزاس به شهر نیویورک منتقل شدند، در کلیساها و مساجد در شهر نیویورک پناه گرفته اند.

این در حالی است که آزار و اذیت مهاجران به یک استراتژی از سوی «گرگ ابوت» فرماندار جمهوری خواه تگزاس تبدیل شده است که هدف آن تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور بایدن برای جلوگیری از ورود مهاجران به کشور است.

سیاست دوران ترامپ که پناهجویان متقاضی پناهندگی را از ورود به ایالات متحده منع می کرد، معروف به سیاست «در مکزیک بمانید» در ماه مارس سال جاری توسط دادگاه استیناف به دنبال اقدامات دولت بایدن برای لغو این سیاست متوقف شد.

یک ماه پس از تصمیم دادگاه، فرماندار ابوت شروع به حمل و نقل مهاجران به پایتخت ایالات متحده، واشنگتن دی سی کرد.

فرماندار تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیویورک مقصد ایده‌آلی برای این مهاجران است که می‌توانند خدمات شهری فراوانی را که شهردار اریک آدامز در شهر پناهگاه به آن افتخار کرده است، دریافت کنند

اما به نظر می رسد خدمات مورد اشاره فرماندار جمهوری خواه تگزاس با کمبود مواجه است و هزاران مهاجر از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین را برای سرپناه با مشکل مواجه کرده است.

مامادو یکی از مهاجرانی است که هفته گذشته وارد شهر نیویورک شد. او که اصالتاً اهل سنگال است می گوید که تحصیل را رها کرده و کشور زادگاهش را در سال 2015 به مقصد برزیل ترک کرده است.

او اذعان کرد: شرایط سنگال بد نیست، اما مشکل این است که وقتی تحصیلات خود را تمام می‌کنید، به سختی می‌توانید کار پیدا کنید. اگر زن و بچه دارید، غذا دادن به آنها مشکل ساز می شود، به همین دلیل مجبور شدیم آنجا را ترک کنیم تا راه دیگری برای کمک به خانواده پیدا کنیم.

مامادو هفت سال در برزیل زندگی و کار کرد و پرتغالی را روان صحبت می کند. اما مانند بسیاری از سنگالی‌های دیگر که به برزیل مهاجرت کردند، همه‌گیری کووید-19 وضعیت بدتری را برای آنها ایجاد کرد.

عمر نیاسه، امام مسجد انصار در برانکس، یک سال است که به مهاجران آفریقایی در شهر نیویورک پناه داده است.

او می‌گوید زمانی حدود 170 مهاجر در این مسجد زندگی می‌کردند که خانه او نیز می‌شود. مهاجران در چادر در حیاط خلوت و در خود مسجد می خوابند. امام عمر از جیب خود به آنها غذا می دهد.

او گفت که به همان اندازه که بسیاری از سازمان ها برای بررسی مهاجران به آنجا مراجعه می کنند، هیچ کس به او کمک نمی کند تا صورت حساب مراقبت از مهاجران را بپردازد و اگر به زودی کمک مالی به او نرسد باید از اسکان مهاجران جدید به ویژه با نزدیک شدن فصل زمستان دست بردارد. او نگران است که حیاط پشتی در برابر طوفان احتمالی برف یا حتی بارندگی شدید مقاومت نکند.

آمبروز نگاند که ریاست کمیته اجتماعی شورای مشورتی آفریقا در دفتر رئیس برونکس را برعهده دارد، تصدیق می کند که شهر نیویورک در حال حاضر یک مشکل سرپناه دارد و به همین دلیل برخی از مهاجران در کلیساها و مساجد اسکان داده می شوند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد