میشل عون: خواستار تشکیل کابینه‌ای با اختیارات کامل هستیم


میشل عون: خواستار تشکیل کابینه‌ای با اختیارات کامل هستیم

رئیس جمهور لبنان خواستار تشکیل کابینه‌ای با اختیارات کامل در این کشور شد.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت خواسته او این است که کابینه‌ای با اختیارات کامل در لبنان روی کار بیاید تا اگر موضوع انتخاب رئیس جمهور در کشور با مشکل مواجه شد کابینه بتواند اختیارات رئیس جمهور را بر عهده بگیرد و کشور با خلاء سیاسی مواجه نشود.

به گزارش پایگاه اینترنتی النشره، میشل عون در استقبال از سفرای اتحادیه اروپا در لبنان، با بیان این مطلب، از توجه میهمانانش به مشکلات لبنان تشکر کرد و افزود، لبنان از جنگ سوریه تاثیر پذیرفته است، زیرا این جنگ سبب تعطیلی تمام گذرگاه‌های مرزی با جهان عرب شد در شرایطی که این گذرگاه‌ها رگ‌های حیاتی اقتصاد کشور بودند، ضمن اینکه بحران مالی اوایل سال ۲۰۱۸ که ریشه در مدیریت سابق دارد هم در رساندن شرایط کشور و بانک‌های کشور به وضعیت کنونی اثر گذار بود، درکنار این عوامل باید اعتراضات سال ۲۰۱۹، تبعات ناشی از گسترش کرونا و فاجعه انفجار بندر بیروت را نیز در کنار عوامل فوق قرار داد.

رئیس جمهور لبنان ادامه داد، نیاز امروز کشور اصلاحات سیاسی و اساسی در کنار تغییرات بنیادین در نظامی است که باور به ضرورت تقویت و اصلاحش انکار ناپذیر است، چون مدیریت کشور با سه رئیس دشوار است و هرج و مرج امروز ناشی از همین روند یعنی کابینه‌ای برای پیشبرد امور و مجلس نمایندگانی جدید با وابستگی‌های مختلف است.

گفتنی است عدم تشکیل دولت در لبنان باعث بروز بحران سیاسی در این کشور شده است. با این حال، گروه ها و احزاب مختلف در این کشور در حال رایزنی برای تشکیل کابینه به منظور مدیریت بحران اقتصادی این کشور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خطر گرسنگی در کمین مردم غزه/ امکان ارسال کمک وجود ندارد