آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش


آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش

تیم ملی فوتبال اروگوئه با جمعی از بهترین ستارگان دنیای فوتبال به مصاف ایران می‌آید.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان اول مهر در یکی از مهم‌ترین دیدارهای دوستانه خود پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به مصاف اروگوئه می رود. این مسابقه در ورزشگاه NV Arena سنت پولتن اتریش برگزار می‌شود.

در ادامه به بررسی وضعیت این حریف تیم ملی، در این دو بازی می‌پردازیم.

قهرمان جام های جهانی ۱۹۳۰ و ۱۹۵۲ ، با ۲۸ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول ۱۰ تیمی دیدارهای مقدماتی منطقه آمریکای جنوبی پس از برزیل و آرژانتین، برای پانزدهمین بار جواز حضور در بزرگ‌ترین آوردگاه دنیای فوتبال را کسب کرد و در بیست و دومین دوره این رقابت ها نیز در گروه H با پرتغال، غنا و کره جنوبی همگروه است.

آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش

لاسلسته (لقب تیم ملی اروگوئه) ۱۶ بار نیز قهرمانی کوپا آمه ریکا را به دست آورده و در شرایطی که اکنون در جایگاه ۱۳ رنکینگ فیفا است، حریفی فوق العاده قدرتمند برای شاگردان کی‌روش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سیاه ترین جام جهانی به میل دیکتاتور با کاپ یکبار مصرف و قوانین تکرار نشدنی! +عکس

* در حال حاضر دیه‌گو آلونسو ۴۷ ساله و مهاجم سابق اروگوئه، سرمربیگری این تیم را برعهده دارد. مربی‌ای که در طول دوران فعالیت خود در تیم‌هایی مثل پنارول اروگوئه، گوارانی و المپیا پاراگوئه، پاچوکا و مونتری مکزیک و اینترمیامی آمریکا را در کارنامه داشته و با سابقه یک قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام باشگاه‌های کونکاکاف با پاچوکا و یک قهرمانی جام باشگاه‌های کونکاکاف با مونتری از ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱، جانشین اسکار تابارز افسانه‌ای در تیم ملی کشورش شد.

آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش

* از زمان حضور این مربی، اروگوئه در هفت بازی آمار شش برد، یک تساوی، ۱۶ گل زده و فقط یک گل خورده را ثبت کرده که شاید مهم‌ترین نتیجه‌اش برای ایرانی‌ها، تساوی بدون گل مقابل آمریکا، حریف تیم ملی در جام جهانی باشد.

در فهرست ۲۹ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی اروگوئه برای بازی با ایران فقط لوئیز سوارز نامدار و سرخیو راچت، دروازه‌بان دوم این تیم در لیگ داخلی بازی می‌کنند و ۲۷ بازیکن لژیونر هستند.

از رونالد آرائوخو (مدافع بارسلونا) فرناندو موسلرا (دروازه‌بان گالاتاسرای) مارتین کاسرس (مدافع لس آنجلس گلکسی) ماتیاس وسینو (هافبک لاتزیو) رودریگو بنتانکور(هافبک تاتنهام) فده والورده (هافبک رئال مادرید) لوکاس توریرا (هافبک سابق آرسنال، اتلتیکو مادرید و فعلی گالاتاسرای) داروین نونیز(مهاجم لیورپول) می‌توان به عنوان شاخص‌ترین بازیکنان حاضر در اردوی اروگوئه قبل از دیدار با شاگردان کی‌روش نام برد. هرچند دیه‌گو گودین و ادینسون کاوانی به دلیل مصدومیت این مسابقه را از دست دادند.

نونیز تابستان امسال با ۸۰ میلیون یورو از بنفیکا به جمع بازیکنان یورگن کلوپ پیوست تا جای خالی سادیو مانه را در خط حمله این تیم پر کند. او فصل قبل در لیگ پرتغال با ۲۶ گل، بالاتر از مهدی طارمی آقای گل این رقابت‌ها شد.

فده والورده که در فینال لیگ قهرمانان اروپا زمینه‌ساز چهاردهمین قهرمانی رئال مادرید شد، در این فصل جزو کلیدی‌ترین مهره‌های کارلو آنچلوتی نام گرفته است. او یکشنبه شب گذشته در دیدار دربی مادرید نمایشی عالی از خود به ثبت رساند تا مورد تمجید مطبوعات اسپانیا قرار بگیرد.

آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش

جرارد پیکه، مدافع باتجربه بارسا در فصل جدید به یک مهره نیمکت‌نشین تبدیل شده که علت اصلی این موضوع نیز درخشش مدافع اروگوئه‌ای در ترکیب تیم ژاوی هرناندز بوده است. رونالد آرائوخو که از معدود بازیکنان باکیفیت بارسلونا در دوران سرمربیگری رونالد کومان نیز بود.

همچنین لوئیز سوارز که با ۶۸ گل، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی این کشور است پس از کسب افتخارات متعدد در اروپا با پیراهن تیم‌هایی مثل آژاکس، لیورپول، بارسلونا و اتلتیکو مادرید به کشورش بازگشت و پیراهن تیم ناسیونال را به تن کرد.

تیم ملی کشورمان در طول تاریخ فقط یک بار به مصاف اروگوئه رفته است. در آن دیدار ایران با هدایت همایون شاهرخی در بازی رده‌بندی مسابقات چهارجانبه هنگ‌کنگ، در جریان ۹۰ دقیقه مقابل حریف با تساوی یک بر یک متوقف شد اما در ضربات پنالتی نتیجه را ۴ بر ۲ واگذار کرد. تک گل تیم ملی را در دیداری که حریف از بسیاری نفرات شاخص خود هم استفاده نکرد، علی سامره به ثمر رساند.

آشنایی با اولین حریف ایران در اتریش

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا