جمع‌آوری بیش از 54 میلیارد ریال کمک در شور عاطفه ها در قزوین


جمع‌آوری بیش از 54 میلیارد ریال کمک در شور عاطفه ها در قزوین

قزوین - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین از جمع آوری بیش از ۵۴ میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی در جشن شور عاطفه ها در قزوین خبر داد.

فرزاد فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده برای دانش‌آموزان کم بضاعت کمیته امداد اظهار کرد: در سال جاری جشن عاطفه‌ها در دو مرحله برگزار شد اولین مرحله از این جشن از ابتدای مرداد ماه آغاز شد و تا به امروز نیز ۵۴ میلیارد کمک نقدی و غیرنقدی در این حوزه جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین بیان کرد: از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به صورت غیر نقدی و در قالب کالا توسط دفاتر و مراکز کمیته امداد جمع‌آوری شده است.

وی افزود: مرحله دوم جشن مهرماه از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا هفته دوم در سراسر مدارس استان ادامه دارد و زنگ جشن عاطفه نیز در پانزدهم مهرماه در مدارس استان نواخته می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: کمک‌هایی که در مرحله دوم جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌شود توسط خود مدارس و انجمن اولیا بین دانش‌آموزان کم بضاعت همان مدارس توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: کمیته امداد در این بین ضمن توزیع اقلام جمع‌آوری شده هزینه نقدی را به حساب ایتام واریز می‌کند تا خانواده‌ها بنا به نیاز خود اقدام به خرید کنند که البته هزینه جمع‌آوری شده پاسخگوی نیاز ایتام نبوده و این مبالغ بیشتر جنبه کمک هزینه دارد.

این مسئول با بیان اینکه برخی خیرین به طور مستقیم کمک‌های خود را به حساب ایتام در قالب طرح اکرام واریز کردند تشریح کرد: در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۵۷۵ دانش‌آموز و ۴۲۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه حداقل واریزی ما برای ایتام ۵۰۰ هزار تومان است گفت: با توجه به اینکه جمع‌آوری کمک‌هزینه تحصیل همچنان ادامه دارد شهروندان برای مشارکت در این عمل خیرخواهانه می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های کمیته امداد و مدارس تحویل دهند.

فرهادی در پایان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ یا از طریق سامانه تلفنی *۸۸۷۷*۰۲۸# واریز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان