ایجاد و افزایش بازارهای عرضه مطمئن آبزیان در اردبیل


ایجاد و افزایش بازارهای عرضه مطمئن آبزیان در اردبیل

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ایجاد و گسترش بازارهای عرضه آبزیان در اردبیل به منظور ارتقای مصرف ماهی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله‌بخش شامگاه سه‌شنبه در بازدید از زمین ایجاد بازار تخصصی عرضه محصولات آبزی در اردبیل اظهار کرد: وجود بازارچه تخصصی در استان با هدف ارتقای کیفی عرضه محصولات آبزی و نیز دستیابی به ارزش افزوده بیشتر ضروری است.

وی تصریح کرد: ما در استان‌های همجوار شاهد ایجاد بازارچه‌های مدرن عرضه آبزیان هستیم ولی متأسفانه جای آن در اردبیل خالی است و انتظار داریم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری اردبیل و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم با احداث بازار تخصصی و جامع خدمات گسترده‌ای در راستای تأمین نیاز همشهریان ارائه کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بر راه‌اندازی بازار عرضه تخصصی ماهی مدرن، زیبا، گردشگرپذیر و سلامت‌محور در اردبیل تاکید کرد و گفت: با این اقدامات رضایت شهروندان و عرضه‌کنندگان را به صورت تمام و کمال فراهم می‌کنیم.

الله‌بخش افزود: یکی از فاکتورهای مهم در افزایش مصرف سرانه ماهی دسترسی آسان و سریع به مراکز تهیه و توزیع آن است تا مصرف‌کنندگان اطمینان لازم برای خرید ماهی با کیفیت و تازه را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: وجود چنین بازارهایی می‌تواند نقش مهمی در توسعه، تولید و همچنین فرهنگ استفاده از محصولات آبزی داشته باشد.

الله‌بخش برنامه‌های شیلات استان را در راستای افزایش تولید آبزیان در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در برنامه تحولی شیلات استان اردبیل، تولید ۲۰ هزار تن آبزیان را هدف‌گذاری کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت منابع آبی استان استفاده می‌کنیم، بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۸۴ تن تولید ماهیان سردابی و بیش از پنج هزار و ۴۸۸ هزار تن ماهیان گرمابی را در مزارع تولید آبزیان شاهد هستیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده به بالاترین سطح تولید در بین استان‌های غیرساحلی دست پیدا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست