تفاهم نامه همکاری مابین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت امضا شد


تفاهم نامه همکاری مابین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت امضا شد

تفاهم نامه همکاری مابین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت با موضوع بهره مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از پوشش خدمات توانبخشی به امضا رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تفاهم نامه همکاری مابین سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت با موضوع بهره مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از پوشش خدمات توانبخشی به امضا رسید.

در ابتدای این مراسم، اصغر کاظمی، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: امسال تفاهم نامه بین ما و بیمه سلامت که در سال گذشته به امضا رسید تمدید می‌شود، در این تفاهم نامه قرار است بخش عمده ای از هزینه کودکان دارای معلولیت که از خدمات مراکز دولتی برخودار هستند پرداخت شود.

وی افزود: این کودکان و خانواده‌ها به مرکز کار درمانی، شنوایی سنجی و .... مراجعه می کنند و۷۰ تعرفه مراکز از محل این تفاهم نامه پرداخت می شود و کلیه خدمات ستاره دار گنجانده شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: امسال تفاهم نامه ما به نسبت سال گذشته تفاوت دارد که این خدمات از ۸خدمت به ۵۹ ارتقا پیداکرده است و تعرفه بخش دولتی و غیر دولتی تغییر یافته و افزایش چشمگیری داشته است.

کاظمی خاطرنشان کرد: هزینه های خدمات توانبخشی بسیار بالا رفته و عمده اقتصاد خانواده را بر می‌گیرد و زندگی خانواده‌ها را تحت شعاع قرار می‌‌دهد، حتی بعضا مشکلات عاطفی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست گفت: ما به دنبال این هستیم که خدمات خود را به معلولان افزایش دهیم، یعنی در بحث پیشگیری، درمان و مداخله این افراد تلاش می کنیم تا گام‌هایی برداریم.

وی افزود: نظام سلامت باید در بخش خدمات توانبخشی توجه بیشتری به این خدمات داشته باشد.

ناصحی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه بیمه سلامت به خدمات توانبخشی تقویت شده و با همکاری سازمان بهزیستی به دنبال افزایش منایع جدیدی هستیم که این امر محقق شود.

وی به امضای تفاهم نامه ما بین این سازمان با بهزیستی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه سال گذشته به امضا رسیده بود که امسال نیز تمدید می‌شود، تصمیم جدیدی گرفته‌ایم تا خدمات توانبخشی را با تعرفه همان مرکز چه بخش خصوصی، خیریه و دولتی پرداخت کنیم.

بیمه سلامت می‌تواند پیگیر بیمه تکمیلی توانبخشی افراد دارای معلولیت باشد

ناصحی با اعلام این خبر که بیمه سلامت می‌تواند پیگیر بیمه تکمیلی توانبخشی افراد دارای معلولیت باشد، عنوان کرد: حتی پیشنهادی به دوستان دادیم تا در بخش بیمه تکمیلی بتوانیم بخش عمده ای از هزینه‌های بستری و خدمات توانبخشی را در آینده تامین و پرداخت کنیم.

محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز اظهار کرد: این تفاهم نامه می خواهد در ارتقای خدمات کیفی توانبخشی افراد دارای معلولیت نقشی را ایفا و این خدمتت را افزایش دهد تد بتواند التیام بخش دردهای آن‌ها باشد.

وی ابراز کرد: ارائه این خدمات تاثیری زیادی در تاب آوری و امید آوری در زندگی معلولان را دارد. ما افرادی را داریم که چند معلولیتی هستند و این اقدام در دولت می تواند کمک به سزایی به زندگی آن‌ها کند و انشالله تا چندماه آینده در مراکز جاری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: از طریق این تفاهم نامه، انشالله امید در میان افراد دارای معلولیت افزایش می‌یابد و تلاش می‌کنیم تا برای خدمات بینه مکمل نیز گام‌هایی برداریم و بتوانیم به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟