آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است


آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

اپل از نسل جدید آیفون در چهار مدل رونمایی کرد که در بین آن‌ها آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro محبوب ترین نسخه از سمت مشتریان شناخته شد.در 7 سپتامبر سال جاری، غول فناوری اپل سری گوشی‌های هوشمند آیفون 14 را معرفی کرد. این مجموعه شامل چهار مدل است که دو...

اپل از نسل جدید آیفون در چهار مدل رونمایی کرد که در بین آن‌ها آیفون 14 پرو – iPhone 14 Pro محبوب ترین نسخه از سمت مشتریان شناخته شد.

در 7 سپتامبر سال جاری، غول فناوری اپل سری گوشی‌های هوشمند آیفون 14 را معرفی کرد. این مجموعه شامل چهار مدل است که دو مدل ویژگی‌های ساده‌تر و دو مدل مشخصات خاص‌تری دارند. مدل‌های مختلف این سری جدید آیفون مشخصات فنی متفاوتی دارند و هر چه مدل بالاتر می‌رود، این مشخصات نیز به تبع پیشرفته‌تر می‌شوند.

سه مدل از این چهار مدل هم‌اکنون در حال عرضه به بازار هستند. بنابراین، مشتریان تاکنون موفق شده‌اند آیفون 14، آیفون 14 پرو و ​​سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین نسخه یعنی آیفون پرو مکس را در دست بگیرند.

آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

عرضه آخرین مورد از این سری، آیفون 14 پلاس، از 7 اکتبر آغاز می‌شود. داده‌های فروش فعلی نشان می‌دهد که تقاضای مصرف کنندگان برای مدل آیفون 14 پرو در مقایسه با سری آیفون 13 پرو بالاتر است. علاوه‌براین، بازار اپل واچ اولترا که به تازگی منتشر شده نیز بسیار داغ است و از تمام ساعت‌های هوشمند قبلی این شرکت پیشی گرفته است.

بر اساس ردیاب در دسترس بودن محصولات اپل جی پی مورگان، نسخه استاندارد فعلی آیفون 14 زمان تحویل نسبتا کوتاهی دارد، اما مدت زمان نسبتأ طولانی‌تری طی می‌شود تا مدل پرو به مشتریان تحویل داده شود.

همانطور که این مطالعه نشان می‌دهد، در مناطق مختلف، مصرف کنندگان می‌توانند به طور متوسط ​​در سه روز آیفون 14 را دریافت کنند. درحالی که میانگین زمان تحویل نسخه پرو 35 روز است و 41 روز طول می‌کشد تا آیفون پرو مکس به دست مصرف‌کننده برسد!

در مقایسه با سری آیفون 13، زمان تحویل برای مدل پایه آیفون 14 کوتاه‌تر است، اما برای مدل‌های پرو و ​​پرو مکس اینگونه نیست و خریداران مدت زمان زیادی را برای بر دست گرفتن گوشی منتخب خود باید انتظار بکشند.

فروش آیفون 14 در مناطق مختلف

آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

تحویل آیفون 14 نسخه استاندارد در ایالات متحده 4 روز است. در حالی که تحویل آیفون 13 و آیفون 13 مینی هر دو 19 تا 21 روز طول می‌کشید. زمان تحویل آیفون 14 پرو و پرو​​مکس نیز در این منطقه به ترتیب 35 و 42 روز است.

در چین، زمان تحویل مدل‌های آیفون 14 پرو اندکی کاهش یافته است. با این حال، زمان تحویل برای هر مدل همچنان طولانی‌تر است و 39 تا 46 روز طول می‌کشد. در مقایسه، مدل‌های آیفون 13 پرو زمان تحویل 40 روزه را به ثبت رسانده‌اند.

با وجود این مدت زمان های تحویل طولانی، هر دو مدل آیفون 14 پرو و پرو مکس به طور قابل توجهی سریعتر از زمان تحویل 21 روزه آیفون 13 و آیفون 13 مینی 2021، به دست مشتریان می‌رسند. تقاضا برای مدل‌های آیفون 14 پرو در آلمان و بریتانیا نیز به اندازه چین و ایالت متحده آمریکا زیاد است. نسخه استاندارد و عادی آیفون 14 در 3 روز در آلمان ارسال می‌شود. برای مدل‌های پرو، زمان تحویل آیفون 14 پرو مانند مدل‌های آیفون 13 پرو است.

آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

مدت زمان تحویل برای اپل واچ اولترا 37 روز گزارش شده است. در حالی که تا یک هفته پیش، این مدت زمان فقط 34 روز بود. اپل واچ سری 8 نیز هم‌اکنون در مدت زمان 25 روزه ارسال می‌شود که این رقم در هفته گذشته حدوداً 28 روز افزایش یافته است.

زمان تحویل اپل واچ SE 2 از 8 روز به 6 روز کاهش یافته است. هدفون‌های AirPods Pro 2 در ایالات متحده و آلمان تقاضای زیادی دارند. اولین نسخه از این محصولات در 23 سپتامبر به این مناطق وارد خواهد شد.

اپل تغییراتی را در خط تولید اعمال خواهد کرد

آیفون 14 پرو ، فعلا محبوب ترین نسخه خانواده آیفون 14 اپل است

در این زمینه، مینگ چی کو ،تحلیل‌گر محصولات اپل، اشاره کرد که اپل از فاکسکان خواسته است خط تولید آیفون 14 را به مدل پرو تغییر دهد. به عبارت دیگر، اپل پیش‌بینی عرضه آیفون پرو در سه ماهه چهارم را حدود 10 درصد افزایش می‌دهد.

مینگ چی کو گفت: «با توجه به تقاضای زیاد برای مدل‌های آیفون 14 پرو، آخرین نظرسنجی من نشان می‌دهد که اپل از Hon Hai خواسته است تا خطوط تولید آیفون 14 را به مدل‌های آیفون 14 پرو تغییر دهد که به بهبود محصول اپل کمک می‌کند.‌»

وی همچنین افزود: «بر اساس نرخ تبدیل خط تولید، معادل افزایش پیش‌بینی عرضه مدل‌های آیفون 14 پرو در سه ماهه چهارم سال به میزان 10 درصد است. در حال حاضر فقط تعداد کمی از تغییرات سفارش تامین کنندگان قطعات نشان دهنده تبدیل خط تولید Hon Hai است (به عنوان مثال، Samsung Display). من انتظار دارم که اکثر تامین‌کنندگان نیز در چند هفته آینده درخواست افزایش سفارش برای مدل‌های آیفون 14 پرو را از اپل دریافت کنند.»

بیشتر بخوانید: این قطعه سخت افزاری، تماس ماهواره ای آیفون ۱۴ را ممکن کرده است

ویژگی‌های خاص آیفون 14 پرو که باعث محبوب شدن این نسخه شده‌اند

iPhone 14 Pro ویژگی‌هایی همچون طراحی جدید نمایشگر و دوربین 48 مگاپیکسلی دارد. تغییر در طراحی نمایشگر اولین تغییر قابل توجه در این سری از گوشی‌های هوشمند اپل است. همین ویژگی‌ها باعث شده آیفون 14 پرو محبوب ترین نسخه این خانواده باشد.

اپل معمولاً از نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی در گوشی‌های خود بهره می‌برد و در این سری نیز از نمایشگر 6.1 استفاده کرده است، اما با این تفاوت که در سری آیفون 14 پرو، ناچ بالا تغییر کرده و یک بریدگی کپسولی شکل برای Face ID و یک بریدگی حفره‌ای برای دوربین سلفی جایگزین شده است.

اپل همچنین سنسور مجاورت را به زیر نمایشگر منتقل کرده است که این موضوع سبب شده اعلان‌ها به صورت انیمیشنی در ناچ بالای نمایشگر دیده شوند. نمایشگر همیشه روشن و حالت خواب برای تصاویر پس زمینه نیز سایر ویژگی‌های نمایشگر آیفون 14 پرو محسوب می‌شوند.

تراشه A16 Bionic، رم 6 گیگابایت، حافظه داخلی 128/256/512/1024 گیگابایت، دوربین اصلی 48 + 12 + 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی از دیگر خصوصیات این سری هستند که باعث محبوبیت آن بین خریداران شده‌اند.

منبعgizchina

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...