اهمیت استفاده از فرصت فضای مجازی؛ 70 درصد ایرانی‌های بالای 18 سال در شبکه اجتماعی حضور دارند


اهمیت استفاده از فرصت فضای مجازی؛ 70 درصد ایرانی‌های بالای 18 سال در شبکه اجتماعی حضور دارند

یک تحلیلگر گفت: خط زدن فرصت‌های فضای مجازی را در دور‌ه‌های مختلف دیدیم و تنها آورده‌اش هم این بوده که از این عرصه عقب افتادیم.

اهمیت استفاده از فرصت فضای مجازی؛ 70 درصد ایرانی‌های بالای 18 سال در شبکه اجتماعی حضور دارند

به گزارش راهبرد معاصر، حسین رحمانی، مدرس دانشگاه و تحلیلگر کلان داده‌های شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این سوال که ابزار‌های دیجیتال فرصت هستند یا تهدید گفت: طبق نظرسنجی که مرکز افکار سنجی ایسپا انجام داده، بیش از ۷۰ درصد از ایرانیان بالای ۱۸ سال از نرم‌افزار‌های ارتباطی در عرصه دیجیتال استفاده می‌کنند.

حسین رحمانی ادامه داد: حدود یک‌سال پیش هم مرکز آمار در گزارشی اعلام کرد که نزدیک از ۸۰ درصد افراد بالای ۱۵ سال از یکی از نرم‌افزار‌های ارتباطی در ایران استفاده می‌کنند. طبق سرشماری که انجام شده بود، اگر افراد بالای ۱۸ سال را حدود ۷۰ میلیون نفر درنظر بگیریم و این تعداد را در ۷۰ درصد ضرب کنیم، عدد بالایی به دست می‌آید. کجا این امکان فراهم است که این تعداد از افراد موثر جامعه را دورهم جمع کرد.

تحلیلگر کلان داده‌های شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه نباید فقط به تهدیداتی که در عرصه فضای مجازی وجود دارد، تمرکز کنیم، افزود: اگر به پدیده‌های نوظهور عرصه دیجیتال با تهدید نگاه کنیم، فرصت‌های این عرصه را خط می‌زنیم. امثال این خط زدن‌ها در دور‌های مختلف مفصل دیدیم و تنها آورده‌اش هم این بوده که از این عرصه عقب افتادیم. نرم‌افزار‌های خوب ارتباطی را بستیم و نرم‌افزار‌های ضعیف‌تر آمد. مجبور شدیم که با این نرم‌افزار‌ها کار کنیم و نتیجه خاصی هم برای کسی نداشت.

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان همه مردم را به سواد رسانه‌ای مجهز کرد، گفت: پاسخ به این پرسش منفی نیست، ولی به این راحتی هم امکان‌پذیر نیست. وقتی ما نمی‌توانیم همه مردم را به سواد رسانه‌ای مجهز کنیم، بهترین راه این است که مسئولین و نخبگان را به سواد رسانه‌ای مجهز کنیم./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !