هفته «دفاع مقدس» نقطه اوج عزت ایران است


هفته «دفاع مقدس» نقطه اوج عزت ایران است

اردبیل- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: هفته دفاع مقدس نقطه اوج و یادآور عزت و عظمت ایران در مقابل ابرقدرت‌های جهان است.

داور نوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جنگ ایران و عراق در ظاهر تقابل ۲ کشور بود اما در واقع عراق را کشورهای بزرگ استعماری پشتیبانی می‌کردند که همگی در برابر ایران صف‌آرایی کرده بودند.

وی با بیان اینکه ایران در هشت سال دفاع مقدس عظمت و بزرگی خود را به رخ جهانیان کشید، تصریح کرد: هیچ‌گاه خاطره هشت سال جنگ نابرابر ایران در مقابل عراق به فراموشی سپرده خواهد شد و جانبازان و شهدای ما سند افتخار و حقانیت ما در برابر استکبار جهانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: ایران در هشت سال دفاع مقدس با نثار بهترین جوانان خود از کیان این مرز و بوم دفاع کرد و به همگان نشان داد، می‌توان عزت کشور را حفظ کرد بدون آنکه حتی وجبی از آن را به دست بیگانگان سپرد.

نوری سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل را یادآور روزهای افتخار و غرور این کشور اعلام کرد و افزود: اردبیل از همان روزهای آغازین دفاع مقدس با اعزام نیروهای خود به مرزها به همگان ثابت که آذربایجان سر ایران است و هرگاه کشور نیاز به نیروهای بسیج جان بر کف داشت، اردبیل و آذربایجان کوتاهی نکردند.

وی حفظ این افتخارات و تراث فرهنگی جنگ را وظیفه همگانی به ویژه مسئولان اعلام کرد و ادامه داد: ما نباید در این برهه که استکبار جهانی در فضای مجازی آماده تاخت و ساز به فرهنگ ما است، اجازه دهیم این افتخارات و جانفشانی‌ها به دست فراموشی سپرده شود بلکه باید با بازگویی آن در فضاهای مجازی و گسترده جوانان را با این آموزه‌ها بیش از پیش آشنا کنیم.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله ایران و عراق مختص یک گروه و قشر خاص نیست بلکه تمام ایران در این پیروزی بزرگ سهیم هستند و باید زوایای این قهرمانی در مدارس و دانشگاه‌ها به جوانان و نوجوانان ما آموخته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل دفاع مقدس را یک مکتب بزرگ درس‌آموزی اعلام کرد و گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی کشور برای استقلال خودمان بهره ببریم تا تحت سلطه نباشیم و به قدرت دفاعی بزرگی در دنیا تبدیل شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط