افراد دارای معلولیت از بیمه خدمات توان بخشی بهره مند می شوند


افراد دارای معلولیت از بیمه خدمات توان بخشی بهره مند می شوند

رکنا: صبح امروز تفاهم نامه همکاری فی ما بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان بیمه سلامت ایران با هدف بهره مندی‌ افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از بیمه خدمات توان بخشی به امضا طرفین رسید.

به گزارش رکنا، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و بیمه سلامت پیرامون ارائه خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیرعامل بیمه سلامت ایران، چهارشنبه ۳۰ شهریورماه سال جاری در دفتر سازمان بهزیستی برگزار شد.

محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به ضرورت توجه به مسئله بیمه سلامت افراد دارای معلولیت، گفت: ضمن تشکر از فعالیت سازمان بهزیستی و عزم و اراده سازمان بیمه سلامت این تفاهم‌نامه گام مهمی برای پیشگیری از مشکلات افراد دارای معلولیت است. از افراد واجدشرایط و خانواده‌های آن‌ها تقاضا دارم تا جهت دریافت مدارک و تکمیل روال اداری هرچه سریع تر اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اظهار امیدواری برای ادامه دار بودن این خدمات، گفت: خدمات مذکور در تفاهم نامه مدتی در بیمارستان رفیده به صورت آزمایشی انجام شده است.

پرداخت 70 درصدی هزینه خدمات توان بخشی در مراکز غیر دولتی

اصغر کاظمی، معاون توان بخشی سازمان بهزیستی نیز در این مراسم گفت: با انعقاد این تفاهم نامه قرار است بخش عمده ی هزینه ای که بر عهده خانواده افراد دارای معلولیت است و از خدمات مراکز غیردولتی بهره‌مندهستند پرداخت شود. به این شکل که ۷۰ درصد هزینه مراکز کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و هر مرکز دیگری که معلولان به آن‌ها مراجعه می‌کنند از محل این تفاهم نامه پرداخت خواهد شد.

علی محمدقادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی در ادامه بیان کرد: ما در سازمان خانواده‌های چند معلولی که تحت فشار هستند را تحت پوشش داریم.

امید داریم تا با امضا این تفاهم‌نامه و تلاش بخش خصوصی به خانواده‌های افراد دارای معلولیت کمک شود و این کمک تا چند ماه آینده برای آنان ملموس باشد.همچنین امیدواریم بتوانیم خدمات لازم را به صورت سراسری و برخط در تمام کشور ارائه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس