نگذاریم غبار تاریخ بر یاد و خاطره دوران دفاع مقدس بنشیند


نگذاریم غبار تاریخ بر یاد و خاطره دوران دفاع مقدس بنشیند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای پاسداشت این دوران دانست و تأکید کرد: نباید بگذاریم غبار تاریخ بر روی آن بنشیند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ذبیح‌الله خدائیان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان بازرسی کل کشور از این دوران به عنوان دوران عزت و‌ افتخار انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: هرچند در ‌دوران جنگ تحمیلی کشور ما خسارت‌های زیادی را متحمل شد و بیش از 200 هزار نفر شهید شدند؛ اما به دلیل آثاری که برای ما به جا گذاشت از آن دوران به عنوان دفاع مقدس یاد می‌کنیم.

وى با بیان اینکه در آن دوران رژیم صدام با پشتیبانی استکبار جهانی جنگی را برپا کرده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرنگون کنند، افزود: با توجه به وضعیت کشور، صدام و همدستانش فکر می کردند که در یک هفته به تهران مى‌رسند اما چه شد که به یک باره وضعیت تغییر کرد و تمام معادلات دنیا به هم‌ خورد؟

رئیس سازمان بازرسى کل کشور با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس بود که نظام را تثبیت کرد، ادامه داد: در این دوران بود که جوانان ما پخته شدند و سپاه پاسداران کارآزموده شد در حالى که این تجربه را در هیچ دانشکده نظامی نمی‌توانست، کسب کند.

خدائیان با اشاره به اینکه در 200 سال اخیر بیش از سه میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران طی جنگ‌ها یا قراردادهای ننگین جدا شد، بیان کرد: با وجود اینکه در این جنگ تحمیلی، استکبار جهانی و رژیم‌های مرتجع منطقه همراه رژیم صدام علیه کشور ایران بودند اما نتوانستند یک وجب از خاک ایران را جدا کنند.

وی بیان کرد: اگر امروزه از کشورمان به عنوان یک کشور مقتدر یاد می‌شود و کسی جرأت ندارد به این مرز و ‌بوم چشم داشته باشد به خاطر همان دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه مردم ایران‌ همان مردمی هستند که هشت سال در مقابل استکبار جهانی و عوامل آن مقاومت کردند، افزایش اعتماد به نفس جوانان را از دیگر آثار دفاع مقدس دانست و گفت: قبل از انقلاب در ارتش تمام تجهیزات دفاعی وجود داشت؛ اما متخصصان ما اجازه تعویض یک قطعه از آنها را نداشتند و این باور را در ما ایجاد کرده بودند که توان چنین کاری را نداریم چرا؛ چون اعتماد به نفس نداشتیم، باورمان نمی‌شد که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و در این دوران بود که جوانان ما این اعتماد به نفس را کسب کردند که می‌شود با دست خالی نه تنها در مقابل رژیم بعث بلکه در مقابل استکبار ایستاد و آنها را به عقب راند.

خدائیان ایجاد وحدت در بین تمام اقشار جامعه را از دیگر آثار دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در این دوران همه در کنار هم قرار گرفتند و‌ وحدت خاصی در بین مردم، سپاه و ارتش ایجاد شد.

وی گفت: امروزه اگر عمق راهبردی کشور ما در سراسر جهان گسترده شده ناشی از همان دوران دفاع مقدس و شکل‌گیری بسیج است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور میزان تأثیرپذیری یک کشور در خارج از مرزها را ناشی از عمق راهبردی هر کشور دانست و بیان کرد: عمق راهبردی کشور، قبل از انقلاب چقدر بود؟ اصلا در کشور قدرت نرم وجود داشت؟ امروزه نفوذ ایران تا کجاست؟

به گفته وی وقتی قدرت نرم یک کشور افزایش یابد امنیت آن کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی بیان کرد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس رشد کرد و پخته شد و توانست تأثیرگذاری بسیاری در جهان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تحول معونیت در کشور از آثار دوران دفاع مقدس است، گفت: افزایش روحیه ایثار و شهادت به خاطر همان دوران است.

خدائیان از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران پرافتخار برای ملت ایران یاد کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا آثار این دوران دفاع را ‌پاس بداریم و نگذاریم گرد و غبار تاریخ بر روی آن بنشیند.

وی ادامه داد: امروزه تمام هم و غم دشمنان اسلام این است که ارزش‌های اسلام، انقلاب، ایثار و شهادت را مورد هجمه قرار دهند که باید با مرور و یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس توطئه دشمنان را خنثی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است