زمان طلایی دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید چه موقع است؟


زمان طلایی دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کووید چه موقع است؟

همانطور که هوا سردتر می‌شود و افراد زمان بیشتری را داخل خانه می‌گذرانند، خطر ابتلا به کووید نیز افزایش می‌یابد؛

به گزارش بهداشت نیوز، در حالت ایده‌آل افراد باید بین اواسط سپتامبر(۱۰ شهریور تا هشت مهر ماه) تا اواسط اکتبر(۹ مهر تا ۹ آبان ماه) واکسینه شوند اما دریافت واکسن حداکثر تا پایان اکتبر همچنان می‌تواند محافظت در برابر ویروس را تضمین کند. تزریق واکسن تقویت‌کننده به تقویت سطح ایمنی قبل از افزایش احتمالی عفونت‌ها در زمستان کمک می‌کند.

دریافت واکسن تقویت‌کننده برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس بسیار مهم است و اگر این واکسن‌ها را دریافت کنید، در واقع می‌توانید روی وضعیت آینده تاثیر بگذارید.

اگر تعداد زیادی از افراد این واکسن‌ها را دریافت کنند، این موضوع تاثیر مفید قابل توجهی در پایین نگاه داشتن عفونت‌ها خواهد داشت؛ بنابراین اگر تا به حال واکسن تقویت‌کننده خود را دریافت نکرده‌اید، حتما برای دریافت آن برنامه‌ریزی کنید.

اگر نمی‌توانید فوری و یا کلا واکسن تقویت‌کننده دریافت کنید، راه‌های زیادی برای محافظت از خود دارید که می‌توانید در پاییز یا زمستان امسال از ابتلا به کووید جلوگیری کنید.

به عنوان نمونه دست‌های خود را مرتبا با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویید یا اگر آب و صابون در دسترس نیست، از یک ضدعفونی‌کننده دست مبتنی بر الکل استفاده کنید.

از تماس نزدیک با بیماران خودداری و سطوحی را که اغلب لمس می‌کنید، تمیز و ضدعفونی کنید.

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید یا از داخل آرنج خود استفاده کنید.

در نهایت اگر بیمار هستید، از محل کار یا مدرسه دور باشید؛ در خانه بمانید و از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید.

علاوه بر این در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از کووید چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود انجام دهید.


با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی در مورد دریافت واکسن آنفلوآنزا و سایر واکسن‌ها برای تقویت سیستم ایمنی خود صحبت کنید.

از ازدحام زیاد به خصوص اگر در داخل خانه است، خودداری کنید و در صورت نیاز به حضور در بیرون از منزل، از ماسک استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟