حفظ سلامت مادر و نوزاد یکی از ارکان پزشکی کشور است


حفظ سلامت مادر و نوزاد یکی از ارکان پزشکی کشور است

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه غربالگری مادران باردار یک امر پذیرفته شده علمی و جهانی است، گفت: نباید با مداخلات غیر علمی موجب بازگشت به عقب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رازی، در اولین همایش جامع کودکان، نوزادان و سلامت مادر که توسط نظام پزشکی تهران بزرگ در بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه یکی از ارکان پزشکی و سلامت هر کشوری حفظ سلامت مادر و نوزاد است، افزود: با برخوردهای علمی، واکسیناسیون و مراقبت‌های دقیق از مادر و نوزاد و کودک به جایی رسیدیم که مرگ و میر نوزادان بسیار کاهش یافته و کودکان سالم از نظر رشد سیستم عضلانی و اسکلتی، رشد مغزی و روحی در جامعه داریم.

وی ادامه داد: برخی اوقات شبه علم به بهانه‌های مختلف وارد حیطه پزشکی شده و مانع سلامت مردم می‌شود؛ این که بخواهیم جمعیت خود را در حد نرمال نگه داریم که آن هم باید کارشناسان علمی با سنجش اقلیم، معادن و وضعیت کشاورزی و … به این نتیجه برسند که جمعیت کشور چقدر باشد، غربالگری در دوران بارداری امر پذیرفته الزامی جهانی است.

رازی افزود: کسی حق ندارد در این موضوع صحیح علمی و انسانی دخالت نموده و با مداخلات غیرعلمی موجب بازگشت به عقب و مملو کردن کشور از کودکان معلول ذهنی و جسمی شود.

قائم مقام نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه همواره باید در حفظ نظم اجتماعی تلاش کنیم، تصریح کرد: دین مبین اسلام نیز در همه احادیث خود به نظم و انضباط تاکید کرده و حتی در سوره‌های قرآن نیز به این مهم سفارش شده است. بنابر این، بهتر است هر کس به کار خود مشغول شود و از مسئولین خواستار این هستیم که رشته‌های پزشکی به ویژه همکاران رشته کودکان و نوزادان را دریابند.

رازی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت و حفظ آن قوانین مربوط به خود را دارد، خاطرنشان کرد: علم و نظام اجتماعی دستور بر نمی تابد و با مصوبه و اعمال دستوری نمی‌توان کاری از پیش برد و باید مانند بازی شطرنج که جایگاه و نحوه حرکت هر کدام از مهره‌ها مشخص است در سیستم سلامت هم هر کس در حیطه وظایف و جایگاه خود به ارائه خدمت بپردازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول