این زن تهرانی دختری را از مسجد ربود / او پول میلیونی می خواست +عکس


این زن تهرانی دختری را از مسجد ربود / او پول میلیونی می خواست +عکس

حوادث رکنا: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یک کودک‌ربا در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهم به ۲ کودک‌ربایی اعتراف کرده است.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ کارآگاه " علی ولیپور گودرزی " رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: با وقوع یک فقره آدم‌ربایی دختربچه ۶ ساله در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کودک‌ربا یک زن است، افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، دختربچه۶ ساله به همراه مادر بزرگش برای اقامه نماز به مسجدی در محدوده شرق تهران مراجعه کرده است و زمانی که مادربزرگ در حال نماز خواندن بوده ، کودک به همراه کیف مادربزرگ که در دست داشته از مسجد خارج شده است.

این زن تهرانی دختری را از مسجد ربود / او پول میلیونی می خواست +عکس

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد؛در بررسی‌های بیشتر کارآگاهان مشخص شد زن سارق در ابتدا به بهانه غذای نذری کودک ۶ ساله را فریب و پس از سرقت طلاهای این کودک و مقداری پول که داخل کیف بوده سپس با خانواده کودک تماس گرفته و قصد اخاذی را داشته که با اقدام به موقع کارآگاهان و ارائه آموزش های لازم ، فرد کودک ربا از عملی کردن نقشه ی خود ناکام می ماند و کودک را در محل سرقت رها می نماید.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم رصد‌های اطلاعاتی را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و با انجام اقدامات اطلاعاتی و کارآگاهی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی مرجع قضایی در تاریخ 29 شهریور ماه راهی مخفیگاه متهم شدند و زن جوان را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم ربودن دختر خردسال و یک فقره کودک ربایی دیگر با شگرد تعارف غذای نذری در اواسط مرداد ماه امسال اعتراف کرد و گفت: من به دلیل نیاز مالی که داشتم با پرسه زنی در مساجد و شناسایی کودکانی که زیورآلات به همراه داشتند را در یک فرصت مناسب به بهانه دادن غذای نذری آنان را اغفال و پس از سرقت طلاجات گوشواره و النگو، کودکان را در محدوده های ربایش رها می کردم و اموال مسروقه را به فردی می فروختم .

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: متهمه با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

توصیه های پلیسی آگاهی تهران بزرگ در خصوص زیور آلات کودکان

1- همراه داشتن زیور آلات و دوچرخه گرانبها ، بچه ها را در معرض آسیب قرار می دهد .

2- زیور آلات برای دختر بچه ها به معنای ایجاد نا امنی برای آنهاست .

3- هنگامی که بچه ها در سطح شهرتنها تردد و بازی می کنند ، زیور آلات آنها را در منزل نگه دارید .

4- بچه ها نباید با اشیا و وسایل گرانقیمت تنها در شهر تردد کنند .

5- به کودکانتان اجازه ندهید همراه با زیور آلات و اشیای گران مثل دوچرخه به تنهایی به بازی و تردد در کوچه و خیابان بپردازند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403