اذعان نتانیاهو به وحشت لاپید از «حسن نصرالله»


اذعان نتانیاهو به وحشت لاپید از «حسن نصرالله»

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد سران کنونی این رژیم به دلیل وحشت از دبیرکل حزب الله از میدان گازی کاریش، انرژی استخراج نمی‌کنند.

دیروز (سه شنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، نخست وزیر کنونی را به تسلیم شدن درمقابل حزب الله متهم کرد.

براساس گزارش امروز (چهارشنبه) المیادین، نتانیاهو در ویدئویی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، گفت: «شهروندان اسرائیل، من یک بیانیه بسیار ناراحت کننده برای شما دارم. لاپید در برابر تهدیدات نصرالله کاملاً عقب نشینی کرده است نصرالله لاپید را تهدید کرد که اگر میدان کاریش را عملیاتی کنیم. قبل از امضای قرارداد گازی با لبنان، به اسرائیل حمله خواهیم کرد. لاپید وحشت زده بود، کاریش را عملیاتی نکرد.

نتانیاهو افزود: با کمک شما، در اول نوامبر، لیکود تحت رهبری من، دولت ضعیف و خطرناک لاپید را با یک دولت راستگرای پایدار برای چهار سال آینده جایگزین خواهد کرد. دولتی که امنیت و عزت ملی را به اسرائیل بازگرداند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در ۱۷ سپتامبر تاکید کرد که تا زمانی که لبنان به خواسته‌های خود نرسد، اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد و تاکید کرد که این یک «خط قرمز» برای حزب الله لبنان است.

نصرالله فاش کرد که حزب‌الله پیام بسیار قوی و به دور از رسانه‌ها برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است مبنی بر اینکه قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بحق خود دست یابد در صورت شروع استخراج از میدان کاریش ، رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه خواهد شد.

روز دوشنبه نیز عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات رژیم صهیونیستی، گفت: «اسرائیل با تعیین مرز‌ها برای دفع خطر تشدید، امتیازاتی را به نفع لبنان داده است». رسانه‌های صهیونیستی هم اعلام کردند که این رژیم به تهدید‌های دبیرکل حزب الله گوش فرا داده و از استخراج گاز به بهانه‌های فنی منصرف شده است.

میدان گازی کاریش در منطقه ۲۹ مرزی میان لبنان و سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و به عنوان یکی از میادین گازی مهم در منطقه‌ای استراتژیک، سال‌هاست در سکوت سازمان‌های بین‌المللی به دست صهیونیست‌ها چپاول می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید