تراشه Drive Thor انویدیا برای خودروهای خودران معرفی شد


تراشه Drive Thor انویدیا برای خودروهای خودران معرفی شد

انویدیا در جریان رویداد معرفی خود علاوه بر کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4080 از چیپست جدیدی به نام Drive Thor رونمایی کرد که با جدیدترین پیشرفت‌های گرافیکی و پردازشی برای صنعت خودرو طراحی شده است. بر اساس اعلام انویدیا تراشه Drive Thor...

انویدیا در جریان رویداد معرفی خود علاوه بر کارت گرافیک‌های RTX 4090 و RTX 4080 از چیپست جدیدی به نام Drive Thor رونمایی کرد که با جدیدترین پیشرفت‌های گرافیکی و پردازشی برای صنعت خودرو طراحی شده است.

بر اساس اعلام انویدیا تراشه Drive Thor می‌تواند تمام کارکردهای وسایل نقلیه از جمله سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی در کنار داشبورد دیجیتال، حسگرها و قابلیت‌های رانندگی و پارک خودکار را با هم یکی کند. این چیپست از سیستم‌عامل‌های لینوکس، QNX و اندروید پشتیبانی می‌کند.

تراشه Drive Thor انویدیا برای خودروهای خودران معرفی شد

با توجه به نیاز بالای وسایل نقلیه به توان پردازشی، تولیدکنندگان خودرو می‌توانند با استفاده از فناوری NVLink-C2C که برای اتصال تراشه‌ها به کار می‌رود، از دو چیپست Drive Thor در کنار یکدیگر استفاده کنند.

انویدیا می‌گوید این چیپست به لحاظ دقت در شبکه‌های عصبی عمیق پیشرفت قابل توجهی داشته است. Drive Thor یک موتور مبدل دارد که بخش جدیدی برای هسته تنسور GPU است.

تراشه Drive Thor انویدیا برای خودروهای خودران معرفی شد

این شرکت ادعا کرده که تراشه Drive Thor با کمک این شبکه‌های عصبی عمیق می‌تواند در عملیات‌های استنتاجی تا 9 برابر بهتر عمل کند. این تراشه قرار است از سال 2025 وارد فاز تولید شود.

انویدیا همچنین از پلتفرم شبیه‌سازی رباتیک خود موسوم به Isaac Sim رونمایی کرده که به‌زودی در فضای ابری در دسترس قرار می‌گیرد. Isaac Sim به طراحان اجازه می‌دهد تعامل ربات‌ها با نمونه‌های غیرواقعی از دنیای واقعی را شبیه‌سازی کنند.

انویدیا در نهایت پیش‌نمایشی از پلتفرم IGX را نشان داد که برای پردازش‌های هوش مصنوعی با دقت بالا استفاده می‌شود. این شرکت می‌گوید این پلتفرم یک لایه اضافه برای ایمنی و عملکردهای AI با تاخیر پایین در محیط‌های حساس مثل کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری