رضادوست: تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی ملزم به حمایت‌های بین‌المللی است


رضادوست: تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی ملزم به حمایت‌های بین‌المللی است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در دیدار با رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران، خواستار حمایت‌های بین‌المللی از تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لالینی ویراسامی»، رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در جمهوری اسلامی ایران، با «صادق رضادوست»، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با هدف ادامه و گسترش همکاری‌ها‌ در خصوص خدمت‌رسانی مطلوب به مهاجرین و آوارگان دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، رضادوست با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: تعداد زیادی از اتباع افغانستانی در شرایطی که نیازمند کمک‌هایی در حوزه‌های مختلف بودندو این مستلزم هزینه‌های درمانی زیاد است.

وی ضمن اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان مهاجر در ایران افزود: سال گذشته بیش از 550 هزار دانش‌آموز لازم التعلیم داشته‌ایم که با وجود ورودی‌های جدید تعداد این دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد، و اگر حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی را نداشته باشیم دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی همچنین بیان داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را جهت تسهیل و استفاده از امور بهداشتی و درمان، آموزش، معیشت و حرفه آموزی و غیره برای مهاجرین و آوارگان به‌خصوص اتباع افغانستانی، به کار گرفته تا آنها نیز همانند ایرانیان از خدمات اشاره شده بهره‌مند شوند اما لازمه ادامه این روند نیازمند مساعدت‌ها و توجه ویژه سازمان‌های بین‌المللی است.

رئیس جدید دفتر سازمان بین المللی مهاجرت نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های 40 ساله ایران در مورد اتباع و مهاجرین خارجی و همکاری بیش از سه دهه با این سازمان اظهار داشت: با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در طی بیش از 4 دهه از مهاجرین و آوارگان و ارائه خدمات مطلوب در تمام زمینه‌ها، امیدواریم با برنامه‌ریزی جامع به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بتوانیم جهت حل مسائل و مشکلات مهاجرین و آوارگان گام مؤثری برداریم.

رئیس جدید دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در حالی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ابراز خرسندی می‌کند که هم اکنون در برخی کشورها پناهجویان افغان به صورت اجباری به افغانستان اخراج می‌شوند، در حالی که بیش از 90 درصد جمعیت این کشور از ناامنی غذایی رنج می‌برند و شرایط بازگشت‌شان مساعد نیست.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر