تحویل گاز روسیه به چین در ماه اوت به رکورد تاریخی رسید


تحویل گاز روسیه به چین در ماه اوت به رکورد تاریخی رسید

کانال تلگرام سفارت روسیه در پکن با استناد به داده های اداره کل گمرک چین اطلاع داد که تحویل گاز طبیعی و زغال سنگ از روسیه به چین در اوت 2022 یک رکورد تاریخی را به ثبت رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی این نهاد دیپلماتیک نوشت: "در ماه اوت، چین در مجموع 409.37 میلیون دلار گاز طبیعی از روسیه وارد کرد. این رقم بالاترین رقم از ژانویه 2017، حداکثر دوره نظارت موجود برای گمرکات چین است."
صادرات زغال سنگ نیز در ماه اوت به بالاترین رقم در پنج سال گذشته رسید - 8.542 میلیون تن. در مقایسه با تیرماه، تحویل 15 درصد افزایش داشته و به لحاظ سالانه 57 درصد رشد داشته است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از نشست سازمان همکاری شانگهای گفت، حجم تجارت با چین به زودی به 200 میلیارد دلار خواهد رسید.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای نازی زدایی و غیرنظامی‌سازی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش داد. بنابراین اتحادیه اروپا تاکنون هفت بسته تدابیر محدودکننده از جمله تحریم زغال سنگ و نفت را اتخاذ کرده است. کشورهای عضو گروه همچنین با اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه موافقت کردند.
پوتین در مورد ایده محدود کردن قیمت منابع انرژی روسیه گفت که غرب در موقعیتی نیست که شرایط خود را به روسیه دیکته کند. رئیس جمهور تاکید کرد: مسکو در صورتی که با منافعش مغایرت داشته باشد، گاز، نفت، زغال سنگ و مازوت به غرب صادر نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس