آخرین وضعیت افزایش کمک‌معیشت و حق پرستاری ایثارگران


آخرین وضعیت افزایش کمک‌معیشت و حق پرستاری ایثارگران

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین وضعیت افزایش و پرداخت حق معیشت جانبازان فاقد شغل و درآمد را تشریح کرد.

محمود پاکدل گفت: ایثارگران حق زیادی به گردن ما و همه مردم دارند و همه باید تلاش کنند تا مشکلات این عزیزان کاهش یابد. در بند ب ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف شده است اعتبار لازم برای تأمین حداقل معیشت ایثارگران فاقد شغل و درآمد را در بودجه پیش‌بینی و در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهد.

وی افزود: در اجرای این قانون حدود ۱۱۰ هزار نفر مشمول پرداخت کمک معیشت شدند اگرچه مبلغ آن کافی نیست و سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در مجلس طرح دو فوریتی مطرح است که این مبلغ به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یابد که بنیاد شهید و امور ایثارگران با این افزایش موافق است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تعداد افراد مشمول این کمک‌معیشت گفت: تعداد نهایی این عزیزان مشمول قابل پیش‌بینی نیست و حدود ۴۰ هزار ایثارگر در نوبت بودند و از ابتدای سال کمک‌معیشت ۹۰۰۰ ایثارگر جدید برقرار شده است ضمن اینکه احراز ایثارگران ادامه دارد و به عنوان نمونه در طول دو سال و نیم گذشته بیش از ۳۹ هزار نفر از مجروحین فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی درصد جانبازی گرفته‌اند که باعث افزایش مشمولین فاقد شغل و درآمد می‌شود که امیدواریم در برنامه هفتم توسعه این مشکل حل شود.

پاکدل در ادامه به موضوع حق پرستاری والدین معظم شهدا و جانبازان پرداخت و گفت: سازمان برنامه و بودجه در مرداد ماه سال جاری با افزایش ۳۸ درصدی حق پرستاری موافقت کرد و این افزایش باید در ۴ ماه ابتدای سال نیز در نظر گرفته شده و پرداخت شود ضمن اینکه تأکید بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری است و این افزایش در حال پیگیری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک