چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟


چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

کسانی که به سواری راحت و دکمه‌های فیزیکی و نمایشگرهای قدیمی جلو داشبورد عادت دارند، حداقل ۶ دلیل برای نخریدن کراس‌اوور برقی ۶۶ هزار دلاری تسلا مدل Y دارند.تیم لوین، نویسنده مطالب خودرو در بیزینس اینسایدر یکی از کسانی است که برای درک محبوبیت...

کسانی که به سواری راحت و دکمه‌های فیزیکی و نمایشگرهای قدیمی جلو داشبورد عادت دارند، حداقل ۶ دلیل برای نخریدن کراس‌اوور برقی ۶۶ هزار دلاری تسلا مدل Y دارند.

تیم لوین، نویسنده مطالب خودرو در بیزینس اینسایدر یکی از کسانی است که برای درک محبوبیت خودروهای تسلا به رانندگی با آن‌ها می‌پردازد و آن‌ها را به صورت نقادانه بررسی می‌کند. به گزارش اتوبلاگ، لوین به تازگی برای اولین بار با یکی از محصولات تسلا رانندگی کرد و تصمیم گرفت بفهمد که چرا خودروهای ساخت شرکت ایلان ماسک، محبوب‌ترین وسایل نقلیه برقی در این کشور هستند.

علاوه بر بهره‌مندی از یک دهه شروع زودتر نسبت به سایر خودروسازان در زمینه‌ی ساخت خودروی برقی، محصولات اسپرت تسلا پر از فناوری جالب هستند و از طریق شبکه انحصاری سوپرشارژر این شرکت به سادگی شارژ می‌شوند و مشکلات خودروهای سایر شرکت‌ها را ندارند.

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

تیم لوین پس از رانندگی با تسلا مدل Y دوستش به این نتیجه رسید که محصولات تسلا آن‌طور که هواداران پرسروصدای آن می‌گویند، همیشه عالی نیستند یا لااقل برای همه‌ی افراد نمی‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند. رانندگی لوین با تسلا مدل Y نشان داد که چرا مردم عاشق خودروهای برقی ایلان ماسک هستند.

شاسی‌بلند برقی مدل Y به عنوان یک خودروی محبوب، برای همه مناسب نیست. اگر به سواری راحت و مجلل و کنترل‌های فیزیکی بدون پیچیدگی نیاز دارید، بهتر است مدل‌های دیگر تسلا را برای خرید در نظر بگیرید. لوین در ادامه به ۶ دلیل برای نخریدن شاسی‌بلند برقی تسلا مدل Y اشاره می‌کند:

سواری ضعیف

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

تعلیق محکم تسلا مدل Y به آن سرزندگی و دقت یک خودروی اسپرت را می‌دهد، اما این بخشش چندان هم بدون فداکاری نیست. اگر با مدل Y در جاده‌های پردست‌انداز و کم کیفیت رانندگی کنید، متوجه تمام زیر و بم‌های جاده خواهید شد و می‌بینید که تعلیق خودرو نمی‌تواند آن‌ها را برای شما بپوشاند یا از بین ببرد. برخی خودروها برای پوشاندن و مخفی کردن نواقص جاده و کمک به راحتی سرنشین ساخته شده‌اند، اما مدل Y یکی از آن‌ها نیست.

کیفیت سواری ممکن است در مدل‌های مجهز به رینگ‌های استاندارد ۱۹ اینچی بهتر باشد، بر خلاف رینگ‌‌های ۲۰ اینچی که لوین تجربه کرد.

رابط تمام دیجیتال

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

شمشیر دو لبه‌ی دیگری نیز در تسلا مدل Y وجود دارد: نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی مانند iPad. این نمایشگر سریع و پاسخگو، با گرافیک چشم‌گیر و قابلیت‌های سرگرم کننده مانند بازی‌ها است، اما تقریباً جایگزین تمام سوئیچ‌ها، دکمه‌ها و دستگیره‌هایی را که رانندگان به آن عادت کرده‌اند، می‌شود.

مانند سایر خودروهای برقی تسلا، مدل Y نیز مواردی مانند قفل درها، برف پاک‌کن شیشه جلو، چراغ‌های جلو، کنترل تهویه (از جمله جهت وزش هوا) و تنظیم آینه را در صفحه نمایش قرار می‌دهد. در حالی که این موارد می‌تواند با گذشت زمان برای اکثر مالکان عادی شود، ممکن است منحنی یادگیری برای برخی از رانندگان خیلی شیب‌دار باشد و آن‌ها نتوانند به زودی و سادگی با رابط تمام دیجیتال انس بگیرند.

(راننده همچنین می‌تواند از طریق دستورات صوتی به بسیاری از امکانات دسترسی پیدا کند.)

فاقد اپل کارپلی و اندروید اتو

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

تسلا مدل Y تمام قابلیت‌های برجسته خود را بدون استفاده از اساسی‌ترین و گسترده‌ترین فناوری‌های موجود در بازار از جمله ادغام گوشی‌های هوشمند با اپل کارپلی و اندروید اتو انجام می‌دهد. هرکسی که هنگام رانندگی به تلفن هوشمند خود تکیه کرده است، به جای آن باید از برنامه‌های ناوبری و موسیقی داخلی تسلا استفاده کند.

بدون نمایشگر جلو داشبورد

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

یکی از عجیب‌ترین چیزها برای کسانی که اولین بار با خودروی برقی تسلا رانندگی کرده‌اند این است که وارد خودرو شده و روی صندلی نشسته‌اند، به جلو نگاه کرده و هیچ چیزی در مقابل خود ندیده‌اند. تمام اطلاعات مهم رانندگی که به طور معمول در نمایشگر جلو داشبورد در پشت فرمان نشان داده می‌شود، در عوض در نمایشگر لمسی تسلا مدل Y به نمایش در می‌آید.

چنین چیزی بدان معناست که راننده باید برای بررسی سرعت، تنظیمات کنترل کروز، سطح باتری و جهت‌های چرخش به سمت پهلوی خود نگاه کند. در حالی که این ممکن است در ابتدا چیز مهمی به نظر نرسد، در درازمدت می‌تواند باعث حواس‌پرتی راننده شود زیرا راننده مجبور است دائما سر خود را به اطراف حرکت دهد و تمرکز خود را روی مسیر مقابل از دست می‌دهد. تسلا مدل Y نیز می‌تواند شبیه سایر خودروها از صفحه نمایش راننده مانند آن‌چه در اکثر خودروهای برقی رقیب پیدا می‌کنید، بهره‌مند شود.

دید عقب

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

سقف شیب‌دار تسلا مدل Y پنجره پشتی را محصور می‌کند و مانع دید راننده می‌شود. اما این مشکل بسیاری از شاسی‌بلندهای جدید است که با همان شکل کوپه مرسوم ساخته شده‌اند.

افزایش قیمت شدید

چرا رانندگی با تسلا مدل Y برای برخی رانندگان لذت‌بخش نیست؟

خودروهای جدید در طول بیماری همه‌گیر کرونا گران‌تر از قبل شده‌اند زیرا خودروسازان با کمبود نیمه هادی‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه روبرو شده‌اند. اما قیمت‌های تسلا به طور خاص از سال گذشته کنترل نشده است.

تسلا به طور خلاصه محدوده استاندارد مدل Y را با قیمت حدود ۴۱،۰۰۰ دلار فروخت اما ارزان‌ترین مدل را در اوایل سال ۲۰۲۱ حذف کرد. از آن زمان، قیمت نسخه پایه جدید (مدل Y دوربرد) از حدود ۵۰،۰۰۰ دلار به ۶۶،۰۰۰ دلار رسیده است.

تسلا مدل Y شعاع حرکتی و توانایی زیادی را نسبت به پول دریافتی از مشتری برای او فراهم می‌کند، اما شاسی‌بلندهای برقی رقیب می‌توانند بین ۴۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار قیمت داشته باشند. حتی ایلان ماسک اعتراف می‌کند که قیمت‌های جدید تسلا «شرم‌آور» است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید