شکایت دادستان‌کل نیویورک از ترامپ و فرزندانش


شکایت دادستان‌کل نیویورک از ترامپ و فرزندانش

دادستان کل نیویورک از رئیس جمهور سابق آمریکا و فرزندانش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده است.

شکایت دادستان‌کل نیویورک از ترامپ و فرزندانش

به گزارش راهبرد معاصر، پس از پایان تحقیقاتی سه ساله، لتیتیا جیمز، دادستان کل دموکرات نیویورک، روز چهارشنبه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا شکایتی مدنی ارائه کرد.
جیمز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این شکایت نشان می‌دهد که دونالد ترامپ به دروغ میلیاردها دلار دارایی خالص خود را افزایش داده است تا به ناحق به ثروت خود اضافه کند و سیستم را فریب دهد.»
این شکایت همچنین اعضای تیم قدیمی اجرایی ترامپ، از جمله اعضای خانواده او، دونالد ترامپ جونیور، ایوانکا ترامپ و اریک ترامپ را هدف قرار می دهد.
در پاسخ به این شکایت، دونالد ترامپ جونیور در کنار ویدئویی از جیمز در توییتر از جمله ای توهین آمیز استفاده کرد: «تلاش مسخره دموکرات‌ها ادامه دارد!»
جیمز در کنفرانس مطبوعاتی خود اذعان کرد که با انتقاداتی مبنی بر جناحی بودن دعوی‌اش مواجه خواهد شد. او خاطرنشان کرد که تحقیقات سه ساله اش درباره ترامپ «تنها پس از شهادت مایکل کوهن، وکیل پیشین او در مقابل کنگره درباره این رفتار آغاز شد».
به گفته جیمز، عملیات ترامپ «به کرات و به طور مداوم ارزش دارایی ها را دستکاری کرد" تا شرایط دریافت وام های مطلوب را از بانک ها فراهم کند و پرداخت های مالیاتی را کاهش دهد.»
جیمز گفت: «این رفتار به طور کامل نقض قانون ایالت نیویورک بود.»
او به دنبال حدود 250 میلیون دلار جریمه است و همچنین می خواهد فعالیت های تجاری ترامپ، فرزندانش و اعضای تیم اجرایی آنها در ایالت نیویورک ممنوع شود.
این شکایت همچنین منع ترامپ و سازمانش از خرید املاک تجاری در نیویورک را به مدت 5 سال دنبال می کند.
این شکایت در یک دادگاه مدنی مطرح شده است، اما جیمز همچنین ادعا کرد که عملیات ترامپ نقض قوانین جنایی ایالتی و فدرال است. او گفت که یک "ارجاع جنایی" به وزارت دادگستری ایالات متحده ارسال شده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات