استکی: در انتخابی تیم ملی قد و قواره نفرات مشخص می‌شود/ هیچ بوکسوری معاف نیست


استکی: در انتخابی تیم ملی قد و قواره نفرات مشخص می‌شود/ هیچ بوکسوری معاف نیست

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا باید در انتخابی تیم ملی ببینیم، نفراتی که داریم در قد و قواره آسیا هستند یا خیر؟!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخابی درون اردویی تیم ملی بوکس کشورمان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا (۲۰۲۲ اردن) در حالی هفته آینده برگزار خواهد شد که اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام شده و مرحله جدید اردوی تیم ملی بوکس بزرگسالان کشورمان از روز جمعه یکم مهر ماه با حضور 39 بوکسور در سالن حاج احمد ناطق نوری آغاز خواهد شد.

علی استکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هندوستان چقدر برای بوکسورهای کشورمان مفید بود، اظهار داشت: اردوی بسیار خوبی را در تهران برگزار کردیم، یک اردوی مشترک مفیدی را در تهران داشتیم. تیم ملی هندوستان هم با همان ترکیبی که قرار است راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود، راهی تهران شده بود. تعدادی از بوکسورهای آنها از مشت زنان قدیمی تیم ملی بوکس هندوستان بودند و با تجربه بودند. ما در 10 روز اردوی مشترکی که داشتیم، یک بازی دوستانه با تیم ملی هندوستان برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: در دیدار دوستانه ای که با تیم ملی هندوستان داشتیم، واقعا آنها بچه های ما را اذیت کردند. البته بچه های ما در شرایط مسابقه نبودند و در شرایط تمرین بودند. در هر صورت این دیدار دوستانه به سود ما بود. به هر حال حضور در اردوی مشترک ازبکستان، کویت و هندوستان ما را در شرایط خوبی قرار داد. بچه های ما تمرین و مبارزات خوبی را در طول این سه اردو داشتند. اردوی مشترکی که در تهران با تیم ملی هندوستان داشتیم، خیلی به ما کمک کرد.

سرمربی تیم ملی بوکس در واکنش به این سوال که آیا از مبارزات بوکسورهای کشورمان مقابل تیم ملی هندوستان راضی بودید یا خیر، گفت: بچه های ما یک سری کم تجربه بودند و یک سری ها مثل شاهین موسوی، سجاد محمدپور، رمضان پور و چند نفر دیگر واقعا از بوکسورهای باتجربه ما هستند. من از جوانان راضی هستم و یک مقدار از قدیمی تر ها بیش از این انتظار داشتم، اما انتظاراتم را بر آورده نکردند و من این را پای دیدار دوستانه می‌گذارم.

سرمربی تیم ملی بوکس در واکنش به این سوال که آیا حضور در اردوی تیم ملی و انتخابی درون اردوی برای همه یکسان است یا برخی ها معاف هستند، گفت: خیر، هیچ بوکسوری از حضور در انتخابی تیم ملی معاف نیست و همه 39 بوکسوری که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند باید در انتخابی ها شرکت کنند.

وی در واکنش به این سوال که آیا تیم ملی بوکس برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با ترکیب کامل حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: من ترکیب کامل به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی‌برم. یک سری از بوکسورهای ما کم تجربه هستند اما بوکسورهای خوب و آینده داری هستند. آسیا جای کسب تجربه نیست. البته در 10 وزن و شاید در 11 وزن به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شویم. ضمن اینکه همه چیز بستگی به انتخابی تیم ملی دارد. باید در انتخابی تیم ملی ببینیم نفراتی که داریم در قد و قواره آسیا هستند یا خیر؟!

استکی در واکنش به این سوال که آیا سید شاهین موسوی و دانیال شه بخش نیز در انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت، گفت: سید شاهین موسوی 10 روز از ما مرخصی گرفت و راهی تایلند شد و تمرینات خوبی را در این کشور دارد. به هر حال بچه ها با شرایط مالی که دارند، دوست دارند در خارج از کشور تمرین کنند و مسابقه بدهند و در آمد زایی داشته باشند و برای همین هم موسوی هم در تایلند حضور دارد. بدون شک در انتخابی تیم ملی به روی رینگ خواهد رفت. دانیال شه بخش هم به عنوان لژیونر کشورمان فعالیت می کند و تکلیف او نیز مشخص است، چون با تیمی که قرار داد بسته باید برای آنها در هر بازی مبارزه کند. دانیال هم به اردوی تیم ملی دعوت شده و او نیز در انتخابی باید حضور داشته باشد. هیچ کسی از حضور در انتخابی تیم ملی معاف نیست و همه نفرات دعوت شده در انتخابی حضور خواهند داشت.

وی در پایان صحبت های خود، خاطر نشان کرد: تمام هدفمان مسابقات کسب سهمیه المپیک است. ما رقابت های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان را پیش رو داریم و در این مسابقات با 13 وزن می توانیم شرکت کنیم. بازی های آسیایی و بازیهای المپیک را پیش رو داریم و برای کسب سهمیه المپیک در هفت وزن باید تلاش کنیم و در بازیهای آسیایی نیز در هفت وزن حضور خواهیم داشت. تمام تلاشمان را می کنیم تا از ترکیب 13 وزن یک تیم خوب برای مسابقات کسب سهمیه المپیک و بازی های آسیایی تشکیل دهیم. مسابقات کسب سهمیه المپیک برای ما خیلی مهم است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس