اهدای خون در خراسان جنوبی 18 درصد رشد کرد


 اهدای خون در خراسان جنوبی  18 درصد رشد کرد

مهدی‌زاده وضعیت ذخایر خونی خراسان جنوبی را در وضعیت سبز عنوان کرد و گفت: اهدای خون در استان ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یافت.

کامبیز مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان جنوبی اظهار کرد: شاخص اهدای خون در کشور ۲۴ نفر به ازای هر هزار نفر است و این شاخص در استان خراسان جنوبی به ازای هر هزار نفر؛ ۲۶ نفر بوده که بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 1400 از اول ماه محرم تا پایان اربعین حسینی تعداد سه هزار و 614 نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و 925 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از تعداد ۲ هزار و 925 نفرِ آمار اهدای خون در ایام محرم سال گذشته، 89 نفر در روز تاسوعا، 144 نفر در روز عاشورا و 230 نفر در روز اربعین خون اهدا کردند.

وی همچنین با بیان اینکه امسال از روز نخست محرم تا پایان اربعین حسینی، تعداد چهار هزار و 244 نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند، افزود: از این تعداد سه هزار و 566 نفر موفق به اهدای خون شدند که 151 روز در روز تاسوعا، 230 در روز عشورا و 25 نفر در روز اربعین خون اهدا داشته اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: به همه گروه های خونی نیاز داریم ولی هواره به گروه های خونی منفی بیشتر نیاز داشته ایم، در ایام محرم سال گذشته و امسال بیشترین گروه خونی اهدا شدهO مثبت بوده است.

مهدی‌زاده ذخایر خونی خراسان جنوبی را در وضعیت سبز عنوان کرد و گفت: در ایام محرم تا اربعین 18 درصد رشد اهدای خون داشته ایم.

وی گفت: در حال حاضر میانگین اهدای خون توسط بانوان در کشور کمتر از پنج درصد گزارش شده در حالی که این آمار در استان خراسان جنوبی ۶.۴ درصد است.

گفتنی است پویش مهر سرخ در ایام محرم و صفر برای اهدای خون تا پایان ماه صفر ادامه داشته و مراجعه کنندگان می توانند برای اهدای خون به مراکز خونیگیری مراجعه کنند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول