بازبینی دوربین‌های مسیر تردد مهسا امینی از بازداشت تا مقر ارشاد پلیس


 بازبینی دوربین‌های مسیر تردد مهسا امینی از بازداشت تا مقر ارشاد پلیس

رکنا : جلسه کمیسیون امور داخلی و شوراها با حضور جمعی از نمایندگان، مسئولانی از فراجا، پزشکی قانونی و اورژانس برای بررسی ابعاد پرونده «مهسا امینی» تشکیل شد.

به گزارش رکنا ، در این جلسه سه ساعته که روز سه‌شنبه برگزار شد تمام مستندات پرونده پزشکی مهسا امینی mahsa amini توسط تیم اورژانس، پزشکی قانونی و پزشکان متخصص ارائه شد.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش فیلم از زمان بازداشت «مهسا امینی» توسط پلیس امنیت اخلاقی تا حضور او در محل برگزاری کلاس توجیهی گفت: با توجه به مصاحبه شاهدان و مستندات موجود، ضرب و شتمی صورت نگرفته است. علاوه بر این خانم دکتر متخصص پزشکی قانونی اقدام به معاینه کامل آن مرحوم کرده و مشاهدات و مستندات را به جزییات می‌نویسد که این‌ موارد هم در جلسه قرائت شد؛ در این جزییات هم هیچ موضوعی مبنی بر ضرب و جرح در ناحیه دست، سر و صورت و بدن وجود ندارد.

منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس درباره نتیجه جلسه بررسی فوت خانم مهسا امینی، به تسنیم گفت: چون گزارش مکتوب و رسمی پزشکی قانونی را نداشتیم نتوانستیم نتیجه نهایی را اعلام کنیم و این منوط به این است که نتیجه آزمایش‌های شیمیایی و پاتولوژی از یکی از اعضای بدن اعلام شود.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته گزارش‌هایی از عوامل اجرایی ازجمله فراجا، فرماندهان انتظامی، پزشکی قانونی، اورژانس و مدارک و اسناد پزشکی گذشته خانم امینی در بیمارستان در دوران کودکی‌شان اخذ شده و آماده است، گفت: ما آماده‌ایم تا نتیجه کار را اعلام کنیم اما می‌خواهیم تنها به این گزارش‌ها اکتفا نشود و گزارش مستند و رسمی پزشکی قانونی هم وجود داشته باشد.

جوکار با بیان اینکه آنچه از اظهارات رسمی کارشناسان و متخصصین پزشکی قانونی و معاینه جسد به‌دست می‌آید این است که هیچ‌گونه آزار، ضرب و شتم و تروما یا شکستگی در نقاط مختلف بدن وجود ندارد، اظهار داشت: هر زمان نتایج آزمایش‌های شیمیایی و پاتولوژی به دست ما برسد نتیجه قطعی اعلام خواهد شد.

مهسا امینی مورد هیچ ضرب‌ و شتمی قرار نگرفته

جلال رشیدی‌کوچی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی و عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس در توئیتی نوشت: «به عنوان عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس عرض می‌کنم، طبق گزارش رسمی پزشکی قانونی (دو مرحله بررسی، لحظه ورود به بیمارستان و کالبدشکافی بعد از فوت) و مشاهدات عینی خودم و تحقیقات همه جانبه از مطلعین و بررسی تک‌تک شبهات مطرح شده، هیچ‌گونه ضرب و شتم و برخورد فیزیکی با ایشان صورت نپذیرفته است.»

بازبینی دوربین‌های مسیر تردد مهسا امینی

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور سه‌شنبه شب درباره مأموریت وزیر کشور برای بررسی فوری حادثه درگذشت مهسا امینی گفت: زمانی که وزیر کشور دستوری را به من ابلاغ کردند بلافاصله اقدامات مختلف و متعددی را آغاز کردیم. از جمله اینکه از همه دستگاه‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم در این پرونده مسئولیت دارند یا می‌توانند در کشف ماهیت واقعی درگذشت مرحومه امینی به ما کمک کنند درخواست شد گزارش‌ها، اسناد، مدارک و فیلم برای ما ارسال کنند و این کار مجدانه دنبال می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: همچنین تلاش شده همه دوربین‌های شهری مسیر تردد مرحومه امینی در روز حادثه بازبینی شود. از دستگاه‌های مسئول خواسته شده و منتظر ارسال آن هستیم. به طور مستقل هم تحقیقات خودمان را مجزا از دستگاه‌هایی که مسئول هستند آغاز کرده‌‌ایم و به مکان حادثه مراجعه کرده‌ و صحنه را بازسازی کردیم و همه مراحل طی شده را یک به یک کنترل کردیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که اکنون صورت گرفت این است که یک کمیته‌ تخصصی ‌پزشکی متشکل از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ریاست سازمان نظام پزشکی کشور و نماینده سه انجمن علمی جراحی، رادیولوژی و قلب ایران که همه آنها مربوط به بخش خصوصی بوده و دارای بالاترین مراجع علمی و معتبر کشور هستند در این کمیته حضور دارند.

میراحمدی خاطرنشان کرد: کمیته بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و بنابر هر شرایطی که پیش می‌آید اطلاع‌رسانی لازم هم توسط اعضای این کمیته صورت می‌گیرد. وی در خصوص زمان مشخص شدن بررسی‌ها گفت: ما اکنون بیشتر منتظر هستیم که فارغ از این هیاهو، غوغاها و جنگ روانی و رسانه‌ای که می‌خواهد فضا را احساسی جلوه دهد و نگذارد واقعیت‌ها روشن شود سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی همه مراحل خود را با دقت تمام و به شکل حرفه‌ای انجام دهند و نظر نهایی‌شان را اعلام کنند.

هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در تصاویر سی‌تی‌اسکن «مهسا امینی» دیده نمی‌شود

متخصصان نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام ریاست سازمان نظام پزشکی درباره تصاویر «سی‌تی‌اسکن» منتشر شده از مرحوم مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»

به گزارش ایسنا، در بیانیه متخصصین نرورادیولوژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت آمده است: «در سی‌تی‌اسکن که به‌صورت فیلمبرداری از مانیتور تهیه شده است، خونریزی در پارانشیم مغزی، خونریزی اپیدورال و سابدورال دیده نمی‌شود.» همچنین تأکید شده که «نظریه تکمیلی پس از مشاهده اصل اطلاعات تصویری ارسال خواهد شد.»


حجم ویدیو: 2.99M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس