جدیدترین اخبار برجام امروز 31 شهریور/ گروسی:آژانس آماده تعامل دوباره با ایران


جدیدترین اخبار برجام امروز 31 شهریور/ گروسی:آژانس آماده تعامل دوباره با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی در نیویورک با تاکید بر این که مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس را نمی‌توان رها کرد، گفت که آژانس آماده تعامل دوباره با ایران است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین اخبار برجام را در ادامه بخوانید.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس را نمی‌توان رها کرد.

مدیرکل آژانس گفت: آژانس دسترسی محدودی به تاسیسات اتمی ایران دارد. ما آماده همکاری و تعامل دوباره با ایران هستیم.

برجام چشم‌انتظار ایران

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت: طبق دیدارهای رییس جمهور بایدن با لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس و رییس جمهور مکرون، معلوم است که تروئیکای اروپا[آلمان، فرانسه و انگلیس] و آمریکا بر سر پیامی روشن اتفاق نظر دارند، یعنی این که توپ در زمین ایران است، توافقی روی میز است و آن‌ها باید آن را بپذیرند.

تحریم‌ها لغو می‌شود؟

به نقل از ایسنا، وزرای خارجه ایران و ایرلند درباره آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکره برای لغو تحریم‌ها گفت وگو کردند.

امیرعبداللهیان با سیمون کاونی (Simon Coveney) وزیر امور خارجه ایرلند در حاشیه نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در محل اقامت خود دیدار و گفت وگو کرد.

وزرای خارجه ایران و ایرلند در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکره برای لغو تحریم‌ها گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایرلند در این دیدار به علاقه مندی کشورش برای تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و با اشاره به تحولات جاری در اروپا گفت که تمایل زیادی برای تنوع بخشی در روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

اظهارات رئیسی درباره گره توافق برجام

امیرعبداللهیان درخصوص مذاکره لغو تحریم‌ها تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جهت رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی دارد، لکن این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از طرف آمریکا و سه دولت اروپایی است.

وی تاکید کرد در پرتو توافق هسته‌ای باید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران برطرف شده و پرونده اتهامی هسته‌ای ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای بسته شود.

جدیدترین اخبار برجام را اینجا بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها