تفاوت عجیب سرعت شارژ در آیفون 14 و 14 پرو مکس


تفاوت عجیب سرعت شارژ در آیفون 14 و 14 پرو مکس

بر اساس آزمایش‌های انجام شده روی گوشی های آیفون جدید اپل، سرعت شارژ آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس تفاوت قابل توجهی دارد.اپل شکاف بین مشخصات و عملکرد مدل‌های Pro و مدل‌های غیر پرو در سری آیفون 14 را به بیشترین میزانی که تا به حال در تاریخ داشته،...

بر اساس آزمایش‌های انجام شده روی گوشی های آیفون جدید اپل، سرعت شارژ آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس تفاوت قابل توجهی دارد.

اپل شکاف بین مشخصات و عملکرد مدل‌های Pro و مدل‌های غیر پرو در سری آیفون 14 را به بیشترین میزانی که تا به حال در تاریخ داشته، رسانده است. کوپرتینویی‌ها سعی کرده‌اند همه خریداران را به سمت مدل‌های گران‌تر Pro سوق دهند و بدون این که قیمت این گوشی‌ها را نسبت به نسل قبلی افزایش دهند، میانگین قیمت فروش آیفون‌های 2022 خود را به رکوردی بی سابقه برسانند.

تاکنون می‌دانستیم که آیفون 14 از نظر دوربین و نمایشگر بسیار ضعیف‌تر از آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است و همچنین پردازنده ضعیف‌تری دارد که مستقیما از مدل‌های سال 2021 قرض گرفته است. همچنین باید به رابط کاربری جدید و Dynamic Island منحصربه‌فرد آیفون 14 پرو و پرو مکس اشاره کنیم که خبری از آن در مدل‌های معمولی و ارزان‌تری سری آیفون 14 نیست.

اما حالا باید به تفاوت سرعت شارژ آیفون 14 و آیفون 14 پرو مکس نیز اشاره کنیم و آن را هم به لیست برتری‌های مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون‌های جدید نسبت به مدل‌های معمولی اضافه کنیم.

سرعت شارژ آیفون 14 در برابر آیفون 14 پرو و پرو مکس

به گفته افرادی از Charging Labs که گوشی های سری آیفون 14 را با تمام شارژرهای ممکن اپل آزمایش کرده‌اند، آیفون 14 پرو مکس را می‌توان برای مدت کوتاهی با حداکثر سرعت 29 وات شارژ کرد. این کار فقط با آداپتور 29 واتی اپل که برای مک بوک 12 اینچی در نظر گرفته شده بود قابل انجام است که متاسفانه تولید آن در ژوئن 2018 متوقف شد.

تمام شارژرهای دیگر اپل، از جمله سریع‌ترین شارژرهای 96 واتی و 140 واتی نیز نمی‌توانند باتری این گوشی را با سرعت بیشتر از 27 وات شارژ کنند. همین‌طور برای آیفون 14، صرف نظر از این که از کدام شارژر اپل استفاده شود، حداکثر سرعت شارژ فقط به 25 وات می‌رسد. در تصویر زیر می‌توانید سرعت شارژ باتری iPhone 14 Pro Max با شارژرهای مختلف اپل را مشاهده کنید.

تفاوت عجیب سرعت شارژ در آیفون 14 و 14 پرو مکس

بنابراین بهینه‌ترین راه برای شارژ کردن سریع آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14، دریافت آداپتور شارژ 30 واتی اپل است؛ البته اگر شارژر 29 واتی قدیمی آن را از مک بوک 12 اینچی در اختیار ندارید.

در مورد سرعت کلی شارژ، Charging Labs موفق شد آیفون 14 پرو مکس را در مدت یک ساعت و نیم تا ظرفیت 99 درصد شارژ کند، در حالی که رسیدن آن به 100 درصد، ده دقیقه دیگر طول کشید. بنابراین برای شارژ صفر تا صد باتری این گوشی تقریبا به 100 دقیقه زمان نیاز است؛ یعنی دقیقا همان زمانی که برای شارژ کردن آیفون 13 پرو مکس نیز نیاز داشتیم. به این ترتیب هیچ پیشرفت بزرگی در این زمینه به وجود نیامده است، اما اختلاف قابل توجهی بین سرعت شارژ مدل‌های Pro و معمولی مشاهده می‌شود.

منبع :phonearena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی