محور تهران_کرج پرترددترین محور مواصلاتی در کشور


محور تهران_کرج پرترددترین محور مواصلاتی در کشور

حوادث رکنا: رییس پلیس راه تهران بزرگ با بیان اینکه محور تهران_کرج پرترددترین محور کشور است، گفت: با توجه به تعطیلات ابتدای مهر ماه احتمال افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی منتهی به تهران وجود دارد.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ نورالله خادم، رییس پلیس راه تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت محورهای مواصلاتی منتهی به تهران بزرگ در تعطیلات پایان شهریور ماه گفت: در تعطیلات پایان شهریور ماه سفرها از تهران به سمت محورهای شمالی است و استقبال از این محورها زیاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین اخیرا مسافرانی که از استان‌های جنوبی کشور به سمت شمال کشور قصد سفر دارند، محور آزادراه شمال را برای سفر انتخاب می‌کنند و این باعث می‌شود که تردد در این محورها افزایش پیدا کرده و اگر در روزهای عادی ۱۵ تا ۱۹ هزار تردد از این محور داشته‌ایم در برخی از روزهای پرتردد به ۳۰ هزار تردد هم می‌رسد.

رییس پلیس راه تهران بزرگ تصریح کرد: این افزایش ترددها باعث می‌شود، گاهی اوقات به صورت روزانه محدودیت در محورها برقرار شود تا بتوانیم تخلیه محورهای پرحجم را داشته باشیم.

سرهنگ خادم با بیان اینکه تلاش ما این است که با کمترین حادثه تعطیلات تابستان را به پایان برسانیم، خاطرنشان کرد: تمام کارگاه‌های عملیاتی در حال حاضر تعطیل است، البته در برخی از شهرهای حاشیه محورها این کارگاه‌ها تا ۱۵ مهرماه تعطیل است و در شورای ترافیک استان و شهرستان‌ها به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در محورهای مهم مانند محور تهران_کرج و تهران_قم، کارگاه‌های عملیاتی در این ایام تعطیل است، فقط در محور آزادراه تهران_شمال در قطعه ۲ به صورت محدود فعالیت کارگاه‌ها ادامه دارد تا انشالله این قطعه هم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

رییس پلیس راه تهران بزرگ با اشاره به تردد در محورهای منتهی به تهران گفت: در حوزه پلیس راه تهران بزرگ و غرب و شرق استان بیش از سه میلیون تردد روزانه پلاک خودرو ثبت می‌شود. البته ما به صورت روزانه در آخرین نقطه ورود و خروج استان تهران با استان‌های همجوار بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تردد به صورت روزانه داریم.

سرهنگ خادم خاطرنشان کرد: البته محور تهران_کرج با تردد روزانه ۲۳۰ هزار تردد پر ترددترین محور کشور است. همچنین محورهای تهران_ساوه و تهران_ قم از پرترددترین محورها هستند.

وی با بیان اینکه با شروع هر تعطیلی میزان تردد در محورها افزایش پیدا می‌کند، گفت: در هفته اول مهرماه با توجه به تعطیلاتی که وجود دارد و به علت اینکه ممنوعیتی هم برای سفر به دلیل بیماری کرونا اعلام نشده، قطعا با افزایش سفر روبرو خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر