تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یکبار شارژ


تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یکبار شارژ

ایران خودرو به شکل رسمی تارا برقی را معرفی کرد. نسخه برقی تارا می‌تواند با یکبار شارژ 300 کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات تارا EV آشنا خواهیم شد.گروه خودروسازی ایران خودرو روز گذشته طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه به...

ایران خودرو به شکل رسمی تارا برقی را معرفی کرد. نسخه برقی تارا می‌تواند با یکبار شارژ 300 کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات تارا EV آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی ایران خودرو روز گذشته طی مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه به شکل رسمی از نسخه برقی ایران خودرو تارا با نام تارا EV پرده برداشت. ایران خودرو محصول تارا الکتریکی را به کمک شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو (جتکو) توسعه داده است.

مشخصات تارا برقی

تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یکبار شارژ

ایران خودرو برای نسخه برقی تارا یک پیشرانه الکتریکی را در نظر گرفتنه که می‌تواند قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. تارا الکتریکی ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و می‌تواند حداکثر سرعت 140 کیلومتر را در اختیار مالکان قرار دهد.

تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یکبار شارژ

تارا EV به واسطه یک باتری 45 کیلوواتی می‌تواند با هر بار شارژ مسافتی برابر با 300 کیلومتر را بپیماید. مالکان می‌توانند تارا الکتریکی را با شارژر خانگی ظرف مدت 10 ساعت به شکل کامل شارژ کنند. همچنین باتری‌های این خودرو ظرف مدت کمتر از 30 دقیقه توسط شارژر سریع شارژ خواهند شد.

تارا برقی رسما رونمایی شد؛ 300 کیلومتر با یکبار شارژ

خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم عنوان کرد اگر زیرساخت‌ها و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی فراهم شود می‌توانیم از سال آینده تولید انبوه تارا الکتریکی را آغاز کنیم و مشتریان نیز قادر خواهند بود از طریق شرکت خودروی سفارشی ایران خودرو (آپکو) مراحل سفارش و خرید این خودرو را انجام دهند. وی افزود طی ماه‌های آینده 20 دستگاه از این خودرو نیز برای انجام آزمایشات به تولید خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس