نانسی پلوسی: از توافق با ایران حمایت می‌کنم


نانسی پلوسی: از توافق با ایران حمایت می‌کنم

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگویی اعلام کرد که از رییس‌جمهور این کشور برای انجام دادن توافق با ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه خبری جوییش اینسایدر، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با جوییش اینسایدر، درباره احتمال بررسی توافق با ایران در کنگره گفت: قبل از آن کارهای زیادی باید انجام دهیم. من از رییس جمهور[بایدن] حمایت می‌کنم، از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم.

طبق قانون بازبینی توافق هسته‌ای ایران، هر گونه توافق نهایی‌شده با ایران باید پیش از مرحله اجرایی شدن، برای بازبینی به کنگره ارائه شود.

اظهارات پلوسی در پی این مطرح می‌شود که هنوز تلاش‌های دیپلماتیک ایران و قدرت‌های جهانی برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده در روند احیای توافق هسته‌ای به نتیجه ملموسی دست نیافته است.

مخالفان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین می‌گویند، دولت آمریکا ممکن است از رای‌گیری در کنگره بر سر توافقی احتمالی رویگردانی کند.

با توجه به این که رهبری حزب دموکرات آمریکا عمدتا صحن سنا را تحت کنترل دارد، این بدان معناست که رای‌گیری درباره توافق احتمالی با ایران در نهایت با صلاح‌دید پلوسی انجام خواهد شد.

پلوسی و دیگر روسای مجلس نمایندگان آمریکا معمولا از برگزاری رای‌گیری‌هایی که انتظار می‌رود حزبشان بازنده آن باشد، خودداری می‌کنند. با وجود مخالفت تمامی جمهوری‌خواهان آمریکا با یک توافق و برخی مخالفان دموکرات، ممکن است رای کافی برای پیش‌برد حرکتی برای ممانعت از انجام شدن توافق وجود داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی