روش‌های از بین بردن حساسیت دندان‌ها


روش‌های از بین بردن حساسیت دندان‌ها

حساسیت دندان اغلب به دلیل پوسیدگی دندان ها می باشد.برای پیشگیری از عود حساسیت دندانی باید بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کنید.

به گزارش مشرق، زمانی که دندان حساسی دارید ، فعالیت های خاصی مثل مسواک زدن ، غذا خوردن و نوشیدن می تواند عاملی برای درد کوتاه مدت و تیز در دندانتان باشد .دندان حساس معمولاً نتیجه پوسیدگی دندان و یا قرار گرفتن در معرض مشکلات ریشه می باشد.

گاهی اوقات ناراحتی دندان به دلیل عوامل دیگری مثل حفره های دندانی ، شکستگی دندان، پریدگی لبه دندان است که نیاز به پر کردن دندان و یا بیماری های لثه به وجود می آید . اگر حساسیت دندان باعث آثار اذیت شما شده ، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

او می تواند علل مشخصی را در مورد دندان درد شما تشخیص دهد . سپس دندانپزشک طبق علت هایی که این حساسیت دندانی را ایجاد کرده، راهکارهای این بخش را به شما پیشنهاد می کند.

راه حل های از بین بردن حساسیت دندان ها

استفاده از خمیر دندان بی حس کننده :

بعد از این که چندین بار این خمیر دندان روی دندان شما اعمال شد ، می تواند درد را به دلیل حساسیت دندان متوقف کند زیرا حاوی ترکیبی است که به جلوگیری از انتقال حساسیت دندان به عصب کمک می کند. انواع مختلفی از محصولات به صورت خرید بدون نسخه در دسترس هستند . از پزشک خود بپرسید که کدامیک از این محصولات برای شما بهتر عمل خواهند کرد.

استفاده از فلوراید :

ممکن است دندانپزشک شما به نواحی حساس دندانتان فلوراید بزند تا ریشه دندان محکم تر شده و درد کاهش پیدا کند . همچنین ممکن است که استفاده از فلوراید تجویزی در منزل را به شما توصیه کند.

استفاده از دهانشویه های فلوراید :

استفاده از دهانشویه های فلوراید منجر به تقویت لایه مینای دندان ، محافظت در برابر پوسیدگی دندان که علت بروز حساسیت دندان است ، می شود. بعد از مسواک زدن روزانه دهان خود را با این دهان شویه ها شستشو دهید.

استفاده از باندینگ یا بی حسی :

ریشه هایی که در معرض حساسیت قرار گرفته اند، می تواند توسط مواد رزین باندینگ به سطح ریشه حساس دندان اعمال شود . در چنین شرایطی یک بیهوشی عمومی مورد نیاز خواهد بود.

اجتناب از نوشیدنی های اسیدی :

مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی سبب تخریب مینای دندان و بروزحساسیت های دندان و پوسیدگی می شود . ممکن است که پزشک به شما توصیه کند هنگام غذا خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه های کربن دار و مرکبات مراقبت خود را افزایش دهید ، زیرا همه آن ها حتی به مقدار کم می تواند در طول زمان ، باعث پوسیدگی ریشه دندان شما باشد.

زمانی که مایعات اسیدی می خورید ، از نی استفاده کنید تا تماس این مواد با دندان شما محدود شود . بعد از خوردن و نوشیدن مواد اسیدی آب بنوشید تا سطح اسیدی دهانتان متعادل گردد.

نمونه برداری لثه با جراحی :

اگر ریشه دندان شما بافت لثه ای خود را از دست داده باشد ، مقدار کمی از بافت لثه از هر جایی از دهان شما برداشته شده و به ناحیه آسیب دیده متصل می گردد . در نتیجه می تواند ریشه های دندان شما را محافظت کند و میزان حساسیت آن ها را بکاهد.

کانال ریشه :

اگر دندان حساس شما باعث درد شدید شده و درمان های دیگر اثر گذار نبودند ، ممکن است دندانپزشک کانال ریشه را به شما توصیه کند . کانال ریشه فرایندی است که برای درمان مشکلات دندانی مثل پالپ دندانی مورد استفاده قرار می گیرد . از آن جایی که این درمان بسیار قابل توجه و پر اهمیت است ، می تواند موفقیت آمیز ترین تکنیک برای حذف حساسیت دندانی باشد.

برای جلوگیری از حساسیت دندان از آسیب دیدگی ، دوبار در روز با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید دندان هایتان را مسواک بزنید و روزانه نخ دندان بکشید.

بهتر است که هنگام مسواک زدن با دندانتان نرم ولطیف رفتار کنید :

از اسکراب های سخت استفاده نکنید و خمیر دندان های بیش از حد خشن نزنید.

استفاده از محافظ دندان:

اگر دندان قروچه می کنید ، از دندانپزشک خود در مورد گارد های دندانی سوال کنید . دندان قروچه کردن عاملی برای شکستگی دندان و ایجاد حساسیت می باشد.

منبع:ایسکانیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن