از اقتدار تا مظلومیت پلیس در حوادث اخیر


از اقتدار تا مظلومیت پلیس در حوادث اخیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری با تحلیل علل حوادث اخیر به بررسی علت اصلی سوق یافتن جو حاکم و اغتشاشات به سمت پلیسی که در همه موارد برای ما امنیت می‌آورد، پرداخت. در این برنامه سردبیر تحریریه انتظامی حوادث خبرگزاری...

از اقتدار تا مظلومیت پلیس در حوادث اخیربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری با تحلیل علل حوادث اخیر به بررسی علت اصلی سوق یافتن جو حاکم و اغتشاشات به سمت پلیسی که در همه موارد برای ما امنیت می‌آورد، پرداخت. در این برنامه سردبیر تحریریه انتظامی حوادث خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سوال که چرا حملات در روز‌های گذشته نسبت به پلیس کشور صورت گرفته است، گفت: حادثه تلخی اتفاق می‌افتد شائبه و سوالات زیادی هم مطرح است، خانم ۲۲ ساله‌ای به دلیل بد حجابی بازداشت می‌شوند و به یک کلاس توجیحی می‌رود که بعد از گذشت یک ساعت بیهوش به بیمارستان می‌روند و بعد از دو روز فوت می‌کنند. حمزه ای ادامه داد: این شائبه و این موضوع کلا بحث برانگیز، دو سه روز گذشته گفتگوی ویژه خبری و برنامه‌های متعددی درباره گشت ارشاد برگزار کردید و دیدید که چقدر این موضوع بحث برانگیز است و پلیسی که باید بر اساس قانون با این موضوع برخورد کند، دستگاه‌هایی که دست روی دست گذاشته اند و از پلیس می‌خواهند کارش را انجام دهد. وی افزود: در طول سال‌های گذشته در ۱۵، ۱۶ سال اخیر اصل موضوع گشت ارشاد بحث فراوانی داشته است، در گذشته بر روی ماشین‌ها گشت ارشاد نوشته شده بود، بعد‌ها به علت مسائلی که درست شد نام گشت ارشاد به پلیس امنیت اخلاقی تغییر کرد که موضوع این نیست، موضوع بحث بر انگیز بودن اصل موضوع است. این خانم فوت کرده، سوالات و شائبه زیاد است و در مقر نیروی انتظامی بیهوش شده، خانواده‌ها بحث‌هایی دارند و متاسفانه فرصت و صبر این را هم نداریم که جامعه تخصصی که باید به این موضوع بپردازد، اظهار نظر کند و این باعث می‌شود که یکسری افراد در این فضا بدمند و به این نتیجه برسد که پلیس مورد حمله قرار گیرد.

حمزه ای تصریح کرد: در ۶، ۷ ماه اخیر چهار پنج مورد پلیس‌هایی داریم که با حمله شهید شدند، نمونه عینی که در شمال کشور اتفاق افتاد، پلیسی که اسلحه در کمر داشت، اما توسط یک اراذل اوباش با چاقو شهید شد. کلاً از فضایی سوءاستفاده می‌کنند که اهمیت و اقتدار پلیس را زیر سوال ببرند، ما پلیس را برای جامعه مان بد ترجمه می‌کنیم، پلیس فقط انتظامی نیست، پلیس راهور و مرزبانی هم است وقتی پلیس را زیر سوال می‌برند، راهور و پلیس مرزبانی هم زیر سوال می‌رود. چند نفر از گروهک مسلح در غرب کشور توسط پلیس مرزبانی امروز بعدازظهر دستگیر شدند، کسانی که مسلح بودند و قصد وارد شدن به کشورمان را داشتند، باید حتماً به سوالات متعدد درباره مرگ خانم مهسا امینی صریح پاسخ داده شود. اما نباید یکسری اصول زیر سوال برود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جو حاکم و اغتشاشات به سمت پلیسی می‌رود که در همه موارد برای ما امنیت می‌آورد، گفت: به طور کلی چند وقتی است که پلیس مورد هجمه قرار گرفته نه فقط این شورش، بدون تعارف قوانین حمایتی کافی از پلیس وجود ندارد، بچه‌های پلیس درد و دل می‌کنند، وقتی خوب از آن‌ها حمایت نمی‌شود و وقتی مسائلی که پیش می‌آید یک کاتالیزور وقوع پیدا می‌کند که این هم به ذهن و روان پلیس تاثیر گذاشته و هم مردم. حمزه ای افزود: CIA و موصاد برای جاسوسی و کار‌های خرابکارانه در دیگر کشور‌ها تشکیل شدند توقع دیگری هم از آن‌ها نیست، این‌ها هم برای همین موضوع تشکیل شده اند، وقتی دفاع مشروع را می‌گویند در برابر چه کسی، در برابر سارق، جانی یا در برابر پلیس، ​پلیسی که رسماً​ بر اساس قانون از شما یک درخواستی دارد اینکه آتش نزدید، تخریب نکنید، در برخی از جا‌ها بوده و تمام شده رفته، ساختار شکنانه هم شعار دادند، اما به چیزی کاری نداشتند، اما آرام آرام هدایت می‌کنند و هر تصویری از ایران به آن‌ها می‌رسد یک دفعه برنامه هایشان را می‌شکنند، وسط برنامه فوت ملکه گفتگوی ویژه برای ایران می‌گذارند که این نشان می‌دهد که مهمترین برنامه شان است، به این دلیل که یکسری تصویر برایشان ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر