تفاوت 2 بازی هجومی استقلال در دیدار با پیکان و نساجی/ تیم قلعه نویی از هیچ اسمی نمی‌ترسد


تفاوت 2 بازی هجومی استقلال در دیدار با پیکان و نساجی/ تیم قلعه نویی از هیچ اسمی نمی‌ترسد

کاپیتان اسبق استقلال به تشریح شرایط این تیم در دوبازی اخیر لیگ برتر پرداخت.

صادق ورمزیار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دیدار استقلال مقابل نساجی مازندران و شرایط این تیم پس از گذشت 6 هفتته از مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: استقلال برد خوبی در این بازی داشت. حالت بازی هم بد نبود و 3 گل زده شد اما گل خورده هم داشتیم. نوع بازی و شیوه تیم نساجی مازندران هم مهم است که باعث شد استقلال بتواند چنین بازی را ارائه بدهد.

وی افزود: یعنی اگر نساجی بار دفاعی بیشتری داشت و می‌توانست مثل پیکان بازی کند، استقلال دوباره به مشکل می‌خورد. به هرحال برد خوبی به دست آمد. البته در این بازی معلوم بود که مهدی قائدی از آمادگی لازم به دور است. اگر او در شرایط بدنی خوب قرار داشته باشد استقلال با همین ترکیب می‌تواند به پیشرفت‌های خوبی برسد.

کاپیتان اسبق استقلال در مورد اینکه در دو بازی اخیر نسبت به بازی‌های قبلی تیم هجومی‌تر کار کرد، گفت: بازی با پیکان شرایط متفاوتی داشت. نوع بازی و سیستم آن‌ها طوری بود که ما مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. در زمین خودشان جمع شده بودند و توپ و زمین را به استقلال دادند ولی از مالکیت توپ و زمینی که داشتیم نتوانستیم بهره لازم را ببریم.

ورمزیار گفت: شکل هجومی تیم به خاطر این بود که پیکان در زمین ما پرس نمی‌کرد. به همین خاطر مالکیت بازی دست ما بود. مقابل نساجی نسبت به بازی‌های قبلی، بازی بهتر و موقعیت گل بیشتری داشتیم چون این تیم دفاعی نبود. حمله کرد، ضد حمله خورد و ما توانستیم به گل برسیم.

وی در مورد اینکه آیا می‌توان گفت استقلال تا حدودی توانسته شکل خودش را پیدا کند، اظهار داشت: نمی‌توان اینطور گفت. بازهم می‌گویم مقابل نساجی در ضدحملات خوب کار کردیم و به گل رسیدیم ولی برای اینکه بتوانیم از مالکیت توپ‌مان خوب استفاده کنیم باید حتما طرح و برنامه بیشتری برای استفاده از جناحین یا پاس‌های عمقی داشته باشیم. باید قطعا یک پلی میکر داشته باشیم تا بتوانیم آنطور که دلمان می‌خواهد از مالکیت استفاده کنیم.

ورمزیار تصریح کرد: نمایش مقابل نساجی خوب بود اما تیم حریف دفاع نکرد که استقلال نیاز به پلی میکر را حس کند ولی در بازی‌های بعدی قطعا اینطور نیست که تیم مقابل بخواهد حمله کند یا نتواند طوری پرس کند که به استقلال اجازه کار بدهد. آنجا به مشکل می‌خوریم. در کل می‌توان گفت در این دوبازی روند صعودی کوچکی از تیم دیده می‌شود اما استقلال هنوز کار دارد.

مدافع اسبق استقلال در مورد مسائل داوری که در تمام 6 هفته گذشته برای این تیم وجود داشته و چندین بار هم موجب اعتراض رسمی باشگاه شده، گفت: داوری برای همه اینطور بود. بازی‌های دیگر را هم دیده باشید؛ داوری‌ها به صورت کلی نسبت به فوتبالمان پیشرفت نداشته است.

وی در خصوص دوبازی مهم پیش روی استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان، عنوان کرد: دو بازی سخت داریم. باید بتوانیم مدیریت کنیم و با بهترین شکل از آن‌ها خارج شویم. در بازی‌های خانگی باید هجومی‌تر باشیم ولی در بازی بیرون از خانه با حداقل امتیاز هم از زمین خارج شویم، می‌توانیم جایگاه خودمان را بالای جدول و بین مدعیان حفظ کنیم.

ورمزیار گفت: امیر قلعه‌نویی، تیم بسیار خوبی دارد. گل گهر در این چند هفته نشان داده از هیچ اسمی نترسیده، از سپاهان و هر تیم دیگری که بوده امتیاز گرفته است. این تیم در حمله و دفاع خوب کار می‌کند. به همین خاطر کار استقلال سخت است. فولاد هم یکی از تیم‌هایی است که با شیوه دفاع و ضدحمله بازی می‌کند و کار استقلال را سخت خواهد کرد. امیدوارم اتفاقات خوبی در بازی‌های پیش رو برای استقلال بیفتد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس