بررسی وقوف در عرفات و مشعرالحرام از دیدگاه مذاهب اسلامی


بررسی وقوف در عرفات و مشعرالحرام از دیدگاه مذاهب اسلامی

کتاب «وقوف در عرفات و مشعرالحرام از دیدگاه مذاهب اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام محسن تحقیقی‌وطنی از سوی گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «وقوف در عرفات و مشعرالحرام از دیدگاه مذاهب اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام محسن تحقیقی‌وطنی از سوی گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت منتشر شد.

از مهم‌ترین ارکان حج مسئله وقوف در عرفات و مشعرالحرام است که دارای احکام متعددی است. بنابراین ترک وقوف ـ به طور کامل یا بخشی از آن، ناخواسته یا عمدی ـ تأثیر فراوانی در درک حج دارد. استنباط حکمِ صور مختلفی که برای این مسئله قابل ترسیم است از روایات بیان‌کننده احکام وقوف در حج، نیازمند بررسی و دقت نظر فراوانی است.

این کتاب کوششی برای شناسایی و تبیین حکم فقهی صور مختلف وقوف در عرفات و مشعرالحرام و ترک آن از دید مذاهب اسلامی است. در این کتاب تلاش شده است با واکاوی ادله روایی، احکام صور مختلف، روشن و منقح گردد.

کتاب «وقوف در عرفات و مشعرالحرام از دیدگاه مذاهب اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام محسن تحقیقی‌وطنی است که در گروه فقه و حقوق پژوهشکده حج و زیارت تهیه شده و به همت نشر مشعر در شهریور ماه ۱۴۰۱ در ۲۱۱ صفحه و قطع وزیری منتشر شده است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید