برگزاری نمایشگاه عکس جایزه جهانی اربعین در اسپانیا


برگزاری نمایشگاه عکس جایزه جهانی اربعین در اسپانیا

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نمایشگاهی از آثار برگزیده عکس در ششمین جایزه جهانی اربعین همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی در گالری «اولما کاریسا» در شهر مادرید افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سخنان کوتاهی در خصوص ویژگی های آثار انتخاب شده در تبیین آیین پیاده روی اربعین و زیارت حرم امام حسین (ع) توضیحاتی برای حاضران بیان کرد.

محمد مهدی احمدی اظهار داشت: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه ۳۰ اثر منتخب از ششمین جشنواره جهانی اربعین هستند که در ایران هر سال برگزار می شود.

وی گفت: تصاویر نمایشگاه نمایانگر ابعاد مختلف آیین پیاده روی اربعین هستند. تعدادی از آنها مسیر این سفر و حال و هوای زائران را نشان می دهد و تعدادی نیز به خدماتی مربوط می شوند که در طول مسیر به زائران داده می شود.

احمدی تاکید کرد مراسم اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان است اما وجود جهت گیری های خاص و سانسور، از سوی رسانه های غربی باعث شده است که چنین رخدادی کمتر شناخته شده باشد. امیدواریم این نمایشگاه هنری بتواند کمک کند تا مردم خوب اسپانیا با این آیین دینی و فرهنگی آشنا شوند.

برگزاری نمایشگاه عکس جایزه جهانی اربعین در اسپانیا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در افتتاحیه نمایشگاه با تاکید بر اینکه این اجتماع یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان است گفت پس از یک آیین هندی که هر شش سال یکبار برگزار می شود و در آن قریب به صد میلیون نفر شرکت می کنند، مراسم پیاده روی و زیارت امام حسین (ع) دومین اجتماع بزرگ مذهبی در جهان به شمار می رود.

حسن قشقاوی افزود: مراسم اربعین هر سال در کشور عراق برگزار می شود و زائران مسیری را با پای پیاده برای زیارت حرم امام حسین (ع) و شهدای کربلا طی می کنند. شمار زائران به سی میلیون نفر می رسد. امسال از ایران نزدیک به ۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

سفیر کشورمان در اسپانیا همچنین به مفهوم موکب و خدماتی که میزبانان این آیین یعنی مردم عراق به همراه افرادی از دیگر کشورها برای ایجاد رفاه حال زائران در طول مسیر انجام می دهند اشاره نمود و گفت میزبانی از زائران که مهمانان اباعبدالله (ع) نیز به شمار می آیند آنچنان از منزلت بالایی برخوردار است که گاهی افراد از بانک وام می گیرند و در طول سال قسط های آن را می پردازند تنها برای اینکه در این ایام بتوانند آن را هزینه میزبانی و پذیرایی از زائران نمایند.

سفیر کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد که سال آینده توفیق حضور در این آیین عظیم شامل حال همه افراد حاضر در مراسم شود.

این نمایشگاه تا روز جمعه ۸ مهر ماه در نگارخانه اولما کاریسا در مادرید برقرار خواهد بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر