طرز تهیه 3 دسر ساده خوشمزه و لاکچری با انواع مربا در منزل


طرز تهیه 3 دسر ساده خوشمزه و لاکچری با انواع مربا در منزل

پارسینه: معمولاً استفاده از مربا در وعده صبحانه مرسوم است و ما ایرانیان از تمامی میوه‌ها مربا‌های بسیار لذیذی تهیه می‌کنیم.

طرز تهیه 3 دسر ساده خوشمزه و لاکچری با انواع مربا در منزل

معمولاً استفاده از مربا در وعده صبحانه مرسوم است و ما ایرانیان از تمامی میوه ها مربا های بسیار لذیذی تهیه می کنیم. هر مربا با ذائقه افرادی خاص ممکن است سازگار باشد ولی زمانی که این ماده غذایی با سایر مواد ترکیب شد و دسر های لذیذ از آن به وجود آمد، معمولاً تمامی افراد از طعم آن لذت می برند. دسر های بسیار لذیذ و لاکچری را می توانید با مربا در منزل آماده کنید تا در مهمانی و مجالس مختلف آن را سرو کنید. در این مقاله قصد داریم سه مورد از این دسر ها را به شما آموزش دهیم.

کیک با مربای آلبالو

  1. در مرحله اول ظرف فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد برسایند و کمی کره ذوب شده را به همراه آرد روی سطح آن بپاشید.
  2. در ظرف دیگری کره را به همراه شکر مخلوط کنید. سپس به آن تخم مرغ و ماست را اضافه نمایید و آرد و بکینگ پودر را نیز در کاسه بریزید و مواد را هم بزنید.
  3. بعد از اینکه خمیر یکدستی ایجاد شد، آن را کف قالب فر بریزید و مربای آلبالو را نیز به صورت لایه روی آن قرار دهید.
  4. قالب را داخل فر قرار داده و اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد کیک آلبالویی شما آماده شود. روی کیک را با خامه نیز می توانید تزیین کنید و از طعم آن لذت ببرید.

کراسان با مربای انجیر

  1. برای آماده سازی این دسر لذیذ باید شکر و کره را با هم مخلوط کنید سپس یک عدد تخم مرغ را به آن بیفزایید و مواد را هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را الک کرده و به ترکیب خود اضافه کنید و مواد را تا به دست آمدن یک خمیر یکدست ورز دهید.
  2. ظرف خمیر را برای یک ساعت درون یخچال بگذارید تا استراحت کند. روی یک سطح صاف خمیر را قرار دهید و آن را با وردنه صاف کنید. تخم مرغ را شکسته و سفیده و زرده را جدا نمایید. سپس سفیده را مخلوط کرده و روی سطح خمیر بزنید.
  3. روی خمیر صاف شده را مقداری هل، دارچین و مربای انجیر بریزید. توجه داشته باشید روی این کروسان خوشمزه با سایر مربا ها نیز می تواند آغشته شود.
  4. اگر تمایل دارید تمامی مواد اولیه را خودتان در منزل آماده کرده باشید پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه مربای انجیر سیاه در مجله اسنپ اکسپرس را مطالعه کنید تا مربا نیز کاملا دست ساز در این دسر لذیذ استفاده شود.
  5. در مرحله بعد خمیر را رول کرده و داخل سینی فر قرار دهید و روی آن را کمی زرده تخم مرغ بمالید و اجازه دهید دسر شما در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد آماده شود.

منبع مجله اسنپ اکسپرس : https://mag.snapp.express/

طرز تهیه 3 دسر ساده خوشمزه و لاکچری با انواع مربا در منزل

طرز تهت پای مربای بِه

  1. برای تهیه این دسر لذیذ ابتدا باید درون یک ظرف آرد الک شده را بریزید سپس به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و مواد را مخلوط نمایید.
  2. یک عدد تخم مرغ را به آن افزوده و خمیر خود را ورز دهید. ظرف خمیر را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا خمیر شما قوام لازم را پیدا کند.
  3. روی یک سطح مقداری آرد بپاشید و با وردنه خمیر را پهن نمایید. خمیر را به دو دایره تقسیم کنید، سپس قالب پای خود را چرب کرده و یک لایه از خمیر را روی آن پهن نمایید.
  4. روی خمیر را سوراخ هایی ایجاد کنید و از داخل سوراخ ها مربای به را بریزید، سپس خمیر دیگر روی مربا پهن کنید و مجدد روی آن را چند سوراخ ایجاد کنید.
  5. روی خمیر را با ترکیب زعفران و تخم مرغ آغشته کرده و قالب را برای ۴۰ دقیقه در دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد درون فر بگذارید تا دسر لذیذ شما آماده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج