اطری: در فینال هنگ کرده بودم/ روانشناس تا کنار تشک همراه ما بود


اطری: در فینال هنگ کرده بودم/ روانشناس تا کنار تشک همراه ما بود

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: در فینال خودم نبودم و کشتی خودم را نگرفتم و واقعاً هنگ کرده بودم.

رضا اطری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد اینکه بعد از سال‌ها همراهی تیم ملی سرانجام موفق به کسب مدال جهانی شد، عنوان کرد: خوشبختانه شرایط از همه نظر برای مدال گرفتن من مهیا شد؛ هم از نظر ذهنی و هم فنی. تمرینات خوبی انجام دادیم، در جایی که دیگر برای ما یکنواخت و خسته‌کننده نبود. حتی یک بار هم از اردو بیرون نمی‌رفتیم اما حس خوب همراه‌مان بود، تیم واقعا همدل شده بود و آقا پژمان (درستکار) باعث شد که رفاقت در تیم حرف اول را بزند و در نهایت هم نتیجه گرفتیم.

وی ادامه داد: کشتی‌گیری که به تیم ملی راه یافته به آن سطحی از نظر فنی رسیده که بیشتر لازم باشد روی مسائل روحی و ذهنی‌اش کار شود تا مدال بگیرد. برای مدال گرفتن فقط به روحیه احتیاج داشتم که مربیان روحیه من را ساختند. از تمام مربیان و کادرفنی‌های قبلی هم تشکر می‌کنم، آنها هم برای من زحمت کشیدند، اما به دلایلی نشد که مدال بگیرم. خوشحالم که بالاخره به مدال جهانی رسیدم. همه شرایط تغییر کرده بود، از نظر تغذیه، بدنسازی، روانشناسی و ... دکتر تغذیه از کانادا آورده بودند که خیلی به ما کمک کرد. برای اولین بار بود که یک روانشناس با ما اعزام شد و تا نزدیک تشک کنارمان بود. حرف‌هایی را می‌گفت که لازم داشتیم بشنویم. این خیلی به من کمک کرد. روانشناس آرامم می‌کرد و می‌گفت تو بهترینی. این صحبت‌ها بار روانی را از روی من برداشته بود. اینکه با تو بدترین رفتار را داشته باشند و فرق بگذارند روحیه‌ات را خراب می‌کند.

اطری که در فینال عملکرد خوبی مقابل حریف ژاپنی نداشت، گفت: زمانی که به فینال رسیدم انگار کار برایم تمام شد. این برای اولین بار بود که اتفاق می‌افتاد. اصلاً در فینال کشتی نگرفتم. شب که فینالیست شدم، آنقدر خوشحال بودم که فینال از دستم در رفت. من کشتی‌گیر تایم دومی هستم، حریف ژاپنی هم این را می‌دانست و خواست که زود کار را تمام کند. من برای اولین بار به فینال جهانی رسیده بودم، اصلاً در فینال خودم نبودم و کشتی خودم را نگرفتم. واقعاً هنگ کرده بودم و به نقره قناعت کردم. سال دیگر جبران می‌کنم.

اطری درباره شرایط شغلی‌اش گفت: خدا را شکر قبلاً در اداره ورزش فریدونکنار استخدام شده‌ام. از مسئولان هم خواهش می‌کنم که حمایت کنند و کنار کشتی‌گیران باشند، کشتی روز به روز بالاتر می‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا