تحقیقات علمی باید متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرد


تحقیقات علمی باید متناسب با نیاز جامعه صورت بگیرد

زنجان-معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: تمام ظرفیت های جامعه را باید به کار گرفت، نیازهای جامعه را درک کرد و متناسب با نیاز جامعه تحقیق های علمی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس پناهی شامگاه پنجشنبه در نشست با اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه تضمین سلامت جامعه، تنها وظیفه دانشگاه نیست، گفت: برای رسیدن به علم، تمام ظرفیت های جامعه را باید به کار گرفت، نیازهای جامعه را دانست و متناسب با نیاز جامعه تحقیق انجام و به صورت تولید دانش به جامعه تزریق شود.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ سرعت تولید علم در منطقه رتبه اول را دارد، افزود: شاخص دیگری در دنیا وجود دارد برای ارزیابی عملکرد نیروی انسانی که شاخص توسعه فناوری است.

پناهی با بیان اینکه در زمینه زیرساختها نیز سرعت تکثیر و تولید دستگاهها بالاست و باید برای خرید دستگاه نیز برنامه داشته باشیم و برای هر وسیله ای هدف تعیین کنید، گفت: نیروی انسانی با برنامه می تواند در تولید علم موثر باشد و داشتن برنامه نیز باید برگرفته از نیاز های جامعه و متناسب با استان باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تولید علم شاخص دارد و اولین عامل آن نیروی انسانی است که در راس این مهم دانشجویان قرار دارند و وظیفه اصلی و جدی سیاستگذاران، استفاده از ظرفیت دانشجو در تولید علم است، گفت: به لحاظ تعداد دانشجو در وضعیت خوبی هستیم ولی از نظر کیفی جایگاه خوبی در دنیا نداریم.

پناهی افزود: باید کیفیت آموزش را ارتقا داد چراکه آموزش وقتی تاثیرگذار است که آورده ای برای جامعه داشته باشد.

وی افزود: منابع محدود ولی خواسته ها نامحدود است، باید خواسته هایمان متناسب با نیاز جامعه و دارایی ها و داشته هایمان باشد و در حوزه سلامت نیز رسیدن به جایگاه مطلوب نیازمند هزینه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه جایگاه توسعه فناوری ایران در بین ۱۳۲ کشور جهان ۶۰ است، گفت: این شاخص مولفه های ورودی و خروجی دارد که تولید مقالات کاربردی و تاثیرگذار در جامعه از مولفه های خروجی و ارتقای آن بر عهده دانشجویان، اعضای هیئت علمی و نخبگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا