سرویس مدارس در تهران امسال چقدر گران شده؟


سرویس مدارس در تهران امسال چقدر گران شده؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: هر ساله نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای شهر مصوب می‌شود و برای سالجاری نیز پیش بینی شده به طور متوسط ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم، اما از آنجایی که در برخی موارد در سال گذشته افزایشی وجود نداشته، مشکلات خاصی در برخی مسیر‌ها وجود دارد و برای سال جاری اجازه داده شد تا سرویس مدارس متوسط ۲۵ درصد و حداکثر تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد نرخ سرویس مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با ایسنا، در مورد وضعیت نحوه تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس گفت: هر ساله نرخ کرایه سرویس مدارس در شورای شهر مصوب می‌شود و برای سالجاری نیز پیش بینی شده به طور متوسط ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم، اما از آنجایی که در برخی موارد در سال گذشته افزایشی وجود نداشته، مشکلات خاصی در برخی مسیر‌ها وجود دارد و برای سال جاری اجازه داده شد تا سرویس مدارس متوسط ۲۵ درصد و حداکثر تا ۳۵ درصد افزایش نرخ داشته باشند.

وی افزود: قاعدتا برای ایجاد تناسب باید در برخی مسیرها، نرخ کرایه سرویس مدرسه ۲۰ درصد و کمتر رشد کند تا در برخی مسیر‌های دارای مشکلات خاص رشد کرایه با رعایت سقف ۲۵ درصد، تا ۳۵ درصد رشد کندتا معدل به ۲۵ درصد افزایش برسد.

تشکری هاشمی در پاسخ به انتقاد برخی والدین مبنی براینکه مدارس دوسال تعطیل بوده و مبنای افزایش نرخ سرویس مدرسه باید سال۹۹ باشد، با بیان اینکه همانطور که هزینه خانوار از جمله خواربار، بیمه، نرخ سوخت و... در طول سال‌های کرونا افزایش قیمت داشته و این هزینه نیز چه مسافر داشته باشند و چه نداشته باشند به مالک خودرو تحمیل شده است، گفت: بنابراین بر مبنای افزایش سال به سال نرخ کرایه را مشخص کردیم پس اگر در سال‌های کرونایی، مدارس تعطیل بودند، اما هزینه‌ها برای راننده افزایش داشته است و امسال برمبنای سال ۱۴۰۰، رشد ۲۵ درصدی اعمال شده و همشهریان باید بدانند که سال ۱۴۰۰ مبنای رشد ۲۵ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: برابر مصوبه وزارت کشور، کمیسیونی در آموزش و پرورش تشکیل شده که پلیس راهور، انجمن اولیا و مربیان، شهرداری و... در آن حضور دارند و طبق ماده ۱۸ این کمیسیون تشخیص داده شده که این کمیسیون به چه نحوی سرویس‌ها را ساماندهی کنند و من در جدولی که توسط این کارگروه تدوین شده، به صورت ۵ کیلومتر-۵ کیلومتر مبالغ رند شده و به خانوار‌ها رسما اعلام شده است.

وی با بیان اینکه نرخ کرایه سرویس مدارس براساس آنچه که شورا تصویب کرده و براساس جدول این کمیسیون است و قاعدتا نرخ نهایی باید منتج از نرخ پایه شورای شهر باشد و خارج از این نرخ غیرقانونی است و باید دستگاه‌های نظارتی ورود کنند، گفت: نرخ گذاری از وظایف شورای شهر است و طبق ماده ۱۸ این کمیسیون نمی‌توانند خارج از مصوبه مبلغی از خانوار‌ها دریافت کنند و شورا نظارت کلان خود را خواهد داشت؛ اما دقت داشته باشید که برای سرویس‌هایی که ظرفیت بیشتر ۴ نفر دارند همچون ون، مینی بوس و حتی اتوبوس باید یک نفر همراه در سرویس مدرسه حضور داشته باشند و همچنین مقرر شده که نماینده شرکت خدمات دهنده سرویس مدارس در مدارس حاضر باشند که به طور طبیعی به هزینه کرایه اضافه می‌شود و بنابراین فقط صرف کرایه سرویس خودرویی نیست.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که والدین شکایت یا انتقاد خود را کجا میتوانند ثبت کنند گفت: والدین میتوانند گلایه یا شکایت خودرا در کمیسیون مربوطه سرویس مدرسه ثبت کرده و میتوانند در صوت بروز تخلف مسئله را از طریق تماس با ۱۸۸۸ به اطلاع شورا و مدیران شهری برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس